|

حداقل حقوق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی حقوق کارکنان دولت در سال آینده با رشد ۲۵ درصدی مواجه شده و حداقل حقوق آنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

حداقل حقوق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی حقوق کارکنان دولت در سال آینده با رشد ۲۵ درصدی مواجه شده و حداقل حقوق آنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

حسن محمدیاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ با افزایش قابل توجهی مواجه می‌شود، اظهار کرد: با پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی حقوق کارکنان دولت در سال آینده با رشد ۲۵ درصدی مواجه شده و حداقل حقوق آنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مسئله معافیت مالیاتی تا سقف ۶ میلیون تومان گفت: در لایحه بودجه میزان دریافتی دولت به صورت پلکانی از ۵ تا ۲۹ درصد افزایش پیدا خواهد کرد زیرا حقوق کارکنان دولت نباید کمتر از چهار میلیون تومان باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم‌تحویل طرح ساماندهی کارکنان دولت در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بررسی این طرح یکی از اهداف مجلس در آغاز سال جدید است زیرا با توجه به بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ نباید هیچ طرح دیگری مورد بررسی کمیسیون‌ها قرار گیرد.

محمدیاری یکی از الزامات در شناسایی افراد نیازمند به یارانه را پیش‌بینی شاخص‌های موجود دانست و افزود: تحقق این امر به تحقق عدالت اجتماعی کمک می‌کند زیرا بسیاری از افراد نیازمند دریافت یارانه نیستند.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت ساختار درمانی در استان گیلان تصریح کرد: ایام کرونا فرصتی مناسب برای شناسایی ضعف‌های موجود در حوزه درمان در استان گیلان بود به طوری که در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال سه بیمارستان وجود دارد که یک بیمارستان در تالش متروک مانده و این موضوع زیبنده استان نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها