|

بلک‌بری از رده خارج می‌شود

شرکت بلک‌بری در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روی چهارم ژانویه سال ۲۰۲۲ تمام تلفن‌های این شرکت که بر مبنای سیستم عامل بلک‌بری کار می‌کنند از رده خارج می‌شوند.

بلک‌بری از رده خارج می‌شود

اگر از طرفداران تلفن‌های هوشمند باشید قطعا بلک‌بری را به‌خوبی می‌شناسید. بلک‌بری با سیستم عامل جسورانه‌اش که دورانی جزء محبوب‌ترین‌ها بود حال رسما به خاطره‌ها می‌پیوندد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روی چهارم ژانویه سال ۲۰۲۲ تمام تلفن‌های این شرکت که بر مبنای سیستم عامل بلک بری کار می‌کنند از رده خارج می‌شوند.

به این ترتیب از ابتدای سال آینده میلادی تلفن‌های مجهز به سیستم عامل‌های بلک بری ۷.۱، بلک بری ۱۰ سافت‌ور و بلک بری پلی بوک ۲.۱ قابل استفاده نخواهند بود.

اما اگر گوشی‌های جدید این شرکت با سیستم عامل اندرویدی دارید ترسی به دل راه ندهید چرا که تلفن هوشمند شما همچنان مثل گذشته کار می‌کند.

شهرت سیستم عامل بلک‌بری به ویژه به ۲ دلیل عمده بود: طراحی پیشرو و جسورانه‌ و سامانه انتقال پیام کوتاه بسیار امنی که داشت.

با این وجود، اشتباه‌های استراتژیک مکرر شرکت باعث شد تا این گوشی‌ها، محبوبیت خود را از دست بدهند. به گفته کارشناسان عدم برآورد دقیق از توان و کارایی گوشی‌های آیفون و نیز عدم توانایی در ارائه اپلیکیشن‌های متنوع از جمله مهمترین دلایل شکست سیستم عامل بلک‌بری و جایگزینی آن با اندروید بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها