|

حرکت بورس صعودی شد

بازار سرمایه که در روزهای گذشته برمدار نزول در حرکت بود امروز کمی روند صعودی به خود گرفت و شاخص کل بورس تاکنون ۱۲۲۵ واحد رشد کرده است.

در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۵۲ شاخص کل بورس با ۱۲۲۵ واحد رشد رقم یک میلیون و ۸۱۴ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۰۰۶ واحد نزول به رقم ۴۸۷ هزار و ۵۵۸ واحد رسید. معامله‌گران تا این ساعت یک میلیون معامله به ارزش ۱۴۳ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال انجام داده‌اند .

سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ارتباطات سیار و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند .

در آن سوی بازار سرمایه فرابورس که به کار امروز خود خاتمه داده است با ۲۰۶ واحد کاهش رقم ۱۹ هزار و ۱۳۵ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۵۸۶ هزار معامله انجام داده‌اند که ۶۲ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال ارزش داشت .

پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، بانک دی و سهامی ذوب‌آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سنگ آهن گوهرزمین، بیمه پاسارگاد و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند .

براساس این گزارش برای جلوگیری از بروز اختلال در هسته معاملاتی بورس، از امروز معاملات بازار بورس به دو قسمت تقسیم شده است و برخی نمادها بین ساعت ۸:۴۵ تا ۱۱:۴۵ و برخی دیگر نیز بین ساعت ۱۲:۱۵ تا ۱۵ معامله می‌شوند، بنابراین معاملات در بازار بورس تا ساعت ۱۵:۱۵ ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها