|

تولید خودرو افزایشی شد

طبق آمار اعلام شده توسط وزارت صمت در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷، رشد تولید در انواع خودروها دیده می‌شود و در میان آمارها تنها تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون که در مجموع آن‌ها کاهش تولید ایجاد شده است.

تولید خودرو افزایشی شد

بر اساس گزارش عملکرد تولیدی انواع خودروها در سه ماهه اول امسال، تولید انواع خودروها به جز اتوبوس، مینی‌بوس و ون، پس از مدت‌ها همگی رشد تولید داشته‌اند .

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مدت مذکور سال جاری ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ (۱۸۴ هزار دستگاه) رشد ۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد .

طبق روالی که تولید وانت‌ها تبدیل به نقطعه عطف آمار تولید خودروها شده بود و در گزارش‌های آمار تولید، بیشترین رشد تولید را داشته‌اند، در سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشترین رشد تولید را در انواع خودروها داشته است .

بر این اساس در مدت یاد شده (سه ماهه اول امسال) ۱۵ هزار و ۹۴۳ دستگاه وانت تولید شده است که نسبت به ۱۲ هزار و ۹۷۵ دستگاه تولید شده در سال ۱۳۹۸، رشد ۲۲.۹ درصدی داشته است .

همانطور که اشاره شد، پس از وانت‌ها ، تولید سواری رشد بیشتری داشته و پس از آن نیز به ترتیب کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) ۵.۷ درصد و تراکتور ۱.۵ درصد رشد تولید نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ داشته‌اند .

در سه ماهه ابتدایی امسال به ترتیب ۹۳ دستگاه کمباین و ۴۳۵۰ دستگاه تراکتور تولید شده است و این در حالی است که آمار نشان می‌دهند در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید کمباین ۸۸ دستگاه وتراکتور ۴۲۸۴ دستگاه بوده است .

در مقابل، آمار تولیدات اتوبوس،مینی‌بوس و ون در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، کاهش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. در سه ماهه اول اول امسال، ۳۷۱ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که در مقایسه با ۴۱۱ دستگاه تولید شده در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸، ۹.۷ درصد افت تولید را تجربه کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها