|

رشد ماهانه قیمت طلا رکورد جدید زد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی با ضعیف شدن ارزش دلار، افزایش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین رشد قیمت ماهانه در چهار سال و نیم گذشته قرار گرفت.

رشد ماهانه قیمت طلا رکورد جدید زد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۹۶۷ دلار و ۵۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته پس از ۹ روز متوالی افزایش، با کاهش روبرو شد .

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا یک درصد صعود کرد و به ۱۹۶۱ دلار و ۳۰ سنت رسید .

دلار آمریکا به پایین ترین حد در دو سال اخیر نزول کرد و در مسیر بزرگترین افت ماهانه در یک دهه گذشته قرار دارد و این امر طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شود، برای دارندگان ارزهای دیگر ارزانتر کرده است .

علاوه بر آمار تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم که انقباض اقتصادی عمیق آمریکا در ۷۳ سال اخیر را نشان داد و رشد آمار بیمه بیکاری، دلار تحت تاثیر اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که احتمال به تاخیر افتادن انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر را مطرح کرد، به شدت آسیب دید .

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، آمار ضعیف تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم منعکس کننده ضعف اقتصاد این کشور بود و سرمایه گذاران را متقاضی طلا به عنوان دارایی امن کرد. وخامت وضعیت شیوع ویروس کرونا، تشدید تنشهای ژئوپلیتیکی و افت بیشتر ارزش دلار ممکن است طلا را به مرز ۲۰۰۰ دلار برساند .

طلا از ابتدای ژوییه تاکنون بیش از ۱۰ درصد رشد قیمت داشته که بزرگترین رشد قیمت ماهانه از فوریه سال ۲۰۱۶ محسوب می شود و سه شنبه هفته جاری تا رکورد تاریخی ۱۹۸۰ دلار و ۵۷ سنت پیش رفت .

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر وخامت شیوع ویروس کرونا و نرخهای بهره اندک در سطح جهانی و اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی جهان حدود ۳۰ درصد رشد کرده است .

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۶۲ سنت رسید. نقره که از امیدها به احیای فعالیت صنعتی مورد پشتیبانی بیشتری قرار گرفته است، با ۳۰ درصد رشد ماهانه، در مسیر ثبت بزرگترین رشد ماهانه تاکنون قرار دارد .

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۹۰۳ دلار و ۸۷ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۰۹۰ دلار معامله شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها