|

زمان بسته شدن زاینده‌رود اعلام شد

سد زاینده‌رود ششم خرداد ماه بسته می‌شود.

زمان بسته شدن زاینده‌رود اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از کاهش خروجی سد زاینده‌رود از روز یکشنبه «ششم خرداد ماه ۱۴۰۳» خبر داد. 

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار داشت: جریان زاینده رود با هدف توزیع آب برای کشاورزان شرق اصفهان، بنا بر توافقات قبلی تا روز ششم خرداد ماه ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به شرایط سد، امکان تداوم بازگشایی و جاری سازی آب در شهر اصفهان نیست، افزود: پس از اتمام توزیع آب برای اراضی کشاورزی شرق، یک نوبت آب برای باغات و اراضی غرب اصفهان از سد رهاسازی خواهد شد.

خروجی سد زاینده‌رود از عصر روز سه‌شنبه «۲۸ فروردین ماه»، با هدف توزیع سومین نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافت.

پیش از آن نیز در نخستین نوبت از رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به مدت ۱۷ روز انجام شد و دومین نوبت از سوم فروردین ماه امسال به مدت ۱۲ روز آب در زاینده رود اصفهان و کانال‌های کشاورزی شرق و غرب جریان داشت.

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آبان سال گذشته، بین ۳۸ هزار تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات رفته است.

منبع: مهر
 

نظرسنجی

اگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنید، به کدام یک از گزینه‌های تایید شده رای خواهید داد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها