|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان خبرداد:

اجرای سیستم تله متری در همه تاسیسات آب شهر اصفهان

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: در حال حاضر تمامی تاسیسات آب در شهر اصفهان با هدف توزیع عادلانه آب به سیستم تله متری تجهیز شده اند.

اجرای سیستم تله متری در همه تاسیسات آب شهر اصفهان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با توجه به اهمیت تامین پایدار آب شرب مردم گفت: برای اینکه منابع آبی به درستی میان متقاضبان توزیع شود یکی از راهکارهای موثری که در دستور کار قرار گرفته، استفاده از تکنولوژی های نوین از قبیل تله متری است.

حسین اکبریان با بیان اینکه علاوه بر شهر اصفهان دیگر شهرها و روستاهای استان نیز از سیستم تله متری در جهت توزیع عادانه آب استفاده می کنند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 67 درصد تاسیسات آب شهرها و 8 درصد تاسیسات آب روستاها در سطح استان مجهز به سیستم تله متری هستند، این درحالیست که در سال جاری تلاش می کنیم تاسیسات بیشتری در سطح استان از سیستم تله متری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم با مانیتورینگ و کنترل تاسیسات آب به صورت لحظه به لحظه آب شرب را به صورت عادلانه توزیع کنیم اعلام کرد: آبفای استان اصفهان علاوه بر مانیتوریگ تاسیسات آب در نقاط شهری، کنترل و پایش لحظه به لحظه تاسیسات آب در روستاها را نیز در دستور کار قرار داده است.

اکبریان با اشاره به تجهیز تاسیسات آب روستاها به سیستم تله متری گفت: بهره مندی تاسیسات آبرسانی روستاهای استان به سیستم تله متری و تله کنترل نه تنها توزیع عادلانه آب با فشار یکسان را در روستاها به همراه دارد، بلکه از هدر رفت آب نیز در روستاها جلوگیری می کند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: در حال حاضر تاسیسات آب بسیاری از نقاط استان شامل مخازن آب، ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌ها، شیرهای فشار شکن، خطوط اصلی انتقال، شبکه توزیع آب، تصفیه‌خانه‌های آب و آب‌شیرین‌کن‌ها به وسیله سیستم تله‌متری و تله کنترل مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تنظیم فشار یکنواخت شبکه آب که عامل بسیار مهمی در توزیع عادلانه محسوب می‌شود تنها یکی از مزیت‌های سیستم تله متری در تاسیسات به شمار می‌آید، خاطرنشان ساخت: کاهش استهلاک تجهیزات و تاسیسات، جلوگیری از سر ریز مخازن، افزایش عمر تاسیسات، بالانس شبکه توزیع و هدر رفت آب از دیگر مزیت‌های تجهیز تاسیسات آب به سیستم تله‌متری است.

اکبریان دسترسی پایدار همه مردم در شهرها و روستاها به آب شرب را ضروری دانست و اظهار داشت: آبفای استان اصفهان برای تحقق چنین امری از همه عواملی که در این فرایند موثر هستند به نحو مطلوب بهره‌مند می‌شود که در این راستا می‌توان به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا همچون هوشمند سازی شبکه توزیع، مانیتورینگ انرژی، دیسپاچینگ تله متری و پایش فشار شبکه اشاره کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها