|
نویسنده: رضا فتوح

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه:

پایداری و نوآوری در تولید و توسعه و سرآمدی در فرهنگ؛ جهت‌گیری فولاد مبارکه برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در نخستین جلسه کمیته مدیریت این شرکت گفت: باید به جایی برسیم که فرهنگ غنی فولاد مبارکه نیز مانند سایر دستاوردهای شرکت به‌عنوان یک الگو برای سایر سازمان‌های کشور معرفی و عملیاتی شود. باید برای تحقق شعار سال در فولاد مبارکه جهت‌گیری ما «پایداری و نوآوری در تولید و توسعه و سرآمدی در فرهنگ» باشد.

پایداری و نوآوری در تولید و توسعه و سرآمدی در فرهنگ؛ جهت‌گیری فولاد مبارکه برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین جلسه کمیته مدیریت شرکت در سال جاری گفت: در سال ۱۴۰۲ با تمامی مشکلات و محدودیت‌ها توانستیم با عنایت به الطاف خداوند و همکاری تمامی همکاران اهداف شرکت را به‌خوبی و حتی در برخی موارد بیش از برنامه‌های ترسیم‌شده با تولید ۱۰.۲ میلیون تن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه محقق کنیم. معتقدیم تمامی دستاوردهای سال گذشته و رکوردشکنی‌های روزهای نخستین سال جاری حاصل تلاش جمعی قابل‌تقدیر همه کارکنان شرکت و سایر شرکت‌های زیرمجموعه بوده است.

وی افزود: اتفاقی که در حال حاضر در فولاد مبارکه در حوزه تولید رخ داده و ما به آن افتخار می‌کنیم این است که در روزهای نخست سال که با تعطیلات زیادی روبه‌رو بودیم و هنوز بسیاری از افراد در سازمان‌ها و محل کار خود مشغول کار نشده بودند، ما در فولاد مبارکه بر اساس برخی مبانی ارزشی، سال را با ثبت رکوردهای متعدد و پی‌درپی شروع کردیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر لزوم حفظ آمادگی هرچه بیشترِ تمامی واحدهای سازمان برای تداوم روند تولید و تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه در سال ۱۴۰۳ گفت: سال گذشته در همه حوزه‌ها برای صنعتگران سال سختی بود و اگر می‌خواهیم به اهداف چالشی شرکت در سال ۱۴۰۳ دست یابیم، باید توجه داشته باشیم که مقام معظم رهبری شعار امسال را نیز با تمرکز بر رشد تولید معین فرموده‌اند؛ بنابراین باید تمام تلاش خود را در این راستا به کار ببندیم.

طیب نیا گفت: وقتی یک مجموعه مانند فولاد مبارکه با ۱۰۰ درصد و حتی در برخی مواقع بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت خود در حال کار است، بدیهی است که هرگونه افزایش تولید کار بسیار سختی خواهد بود؛ ولی ما مصمم هستیم که چنانچه با محدودیت‌های انرژی و مواد اولیه مواجه نباشیم، تولید ۱۱ میلیون فولاد خام را در گروه فولاد مبارکه محقق کنیم.

تولید محصولات جدید دستاوردهای ارزشمندی برای کشور به همراه داشته است

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم ۱۲ گرید جدید از انواع محصولات فولادی را که عمدتاً وارداتی بودند تولید کنیم. نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که بعضاً ممکن است این سوال ایجاد شود که آیا تولید گریدهای جدید با هزینه‌هایی که به سازمان تحمیل می‌کند مقرون‌به‌صرفه است یا خیر. در پاسخ باید گفت قطعاً تولید این محصولات جدید دستاوردهای ارزشمندی برای کشور به همراه داشته است؛ چراکه اولاً گام بلندی در راستای نوآوری و فناوری برداشته‌ایم و دوم اینکه با تولید انبوه این قبیل محصولات و ارتقای دانش و تجربه همکاران در این فرایند، شاهد این خواهیم بود که تولید این محصولات برای شرکت و کشور ارزش اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها