|
نویسنده: رضا فتوح

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد:

لزوم دریافت طرح مصوب نما برای ساختمان‌های در حال احداث

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: مطابق قانون تمام ساختمان‌های در حال احداث باید دارای طرح مصوب نما از شهرداری مناطق یا معاونت شهرسازی و معماری باشند.

لزوم دریافت طرح مصوب نما برای ساختمان‌های در حال احداث

مسعود ثرایی رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: گرچه مطالعات و تحقیقات در فضای شهری بیشتر معطوف به کالبد فضای شهر و چگونگی آرایش آن و نقش آن در تسهیل امور شهری است اما در قوانین حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه شهری کشور، عامل انسانی و توجه به نیازهای انسانی در فضای کالبدی شهر نیز قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه در نظام مدیریت و برنامه‌ریزی شهری ایران، شهرداری مسئول مستقیم نظارت، کنترل و هدایت توسعه فضای شهرها در چارچوب قانون و در راستای اهداف و راهبردهای طرح‌های توسعه شهری (جامع، تفصیلی و هادی) است، افزود: مدیریت شهری نقش مهمی در ساماندهی فضای شهرها بر عهده دارد و در این میان، اهمیت تحقق و پایداری نظام مدیریت سیما و منظر شهری به‌منظور ایجاد نظم و توازن در فضاهای شهری حائز اهمیت است.

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا و با توجه به وظایف مندرج در ماده ۲۳ قانون نوسازی و عمران شهری و با توجه به آئین‌نامه اجرایی ابلاغی معاون وزیر کشور در خصوص تشکیل کارگروه‌های سیما و منظر شهری در تمام شهرداری‌ها و همچنین بخشنامه ابلاغی معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مورخ 18 تیرماه ‌۱۴۰۱ تمام ساختمان‌های در حال احداث باید دارای طرح مصوب نما از شهرداری مناطق یا معاونت شهرسازی و معماری باشند.

ثرایی اضافه کرد: مطابق با این بخشنامه، طرح نمای بناهای شاخص شهری و بناهای واقع در محور تاریخی فرهنگی و بناهای با کاربری عمومی در کارگروه سیما و منظر شهری معاونت شهرسازی و معماری با حضور نمایندگان سازمان‌های ذیربط، اساتید دانشگاه و معماران شاخص و برجسته شهر، هر هفته روزهای پنجشنبه به‌صورت مستمر و منظم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۱، ۲۳ جلسه کارگروه منجر به بررسی و تصویب ۱۴۰ مورد طرح نمای ساختمان‌های ویژه شهر شده و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نیز سه جلسه کارگروه برگزار شده و پس از بررسی، تعداد ۲۰ طرح نما مورد تصویب قرار گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها