|
نویسنده: رضا فتوح

مدیر آبفای فلاورجان اصفهان:

اصلاح بیش از 13 کیلومتر شبکه فرسوده آب در منطقه فلاورجان

مدیر آبفای فلاورجان از اصلاح بیش از 13 کیلومتر شبکه فرسوده آب در 2 سال گذشته در منطقه فلاورجان خبر داد.

اصلاح بیش از 13 کیلومتر شبکه فرسوده آب در منطقه فلاورجان

محمد مهدی پراندوخ با اشاره به میزان هدر رفت آب در منطقه فلاورجان گفت: هم اکنون مجموع میزان هدر رفت آب در شهرها و روستاهای منطقه فلاورجان حدود 23 درصد است، این در حالیست که به منظور کاهش هدر رفت آب اصلاح شبکه فرسوده آب در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:932 کیلومتر طول شبکه توزیع آب شرب در شهرها و روستاهای منطقه فلاورجان است و طبق بررسی های صورت گرفته حدود 40 درصد این شبکه فرسوده است که نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

مدیر آبفای فلاورجان با بیان اینکه حدود 203 هزار جمعیت شهری و روستایی این منطقه از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند اظهارداشت: در حال حاضر94 هزار انشعاب به مشترکین در شهرها و روستاها واگذار شده است که 71 هزار انشعاب متعلق به مشترکین در شهرها است  و 23 هزار انشعاب آب به متقاضیان در روستاها واگذار شده است.

پراندوخ با بیان اینکه منطقه فلاورجان دارای 11 شهر و 60 روستا است اظهار داشت: به طور میانگین سرانه مصرف آب در این منطقه حدود 166 لیتر در شبانه روز است و تلاش می شود با ترویج مصرف بهینه آب در بین مردم، این رقم کاهش یابد .

مدیر آبفای فلاورجان با اشاره به برگزاری برنامه رادیویی جاری حیات تصریح کرد: هدف از برگزاری این برنامه رادیویی که به صورت میدانی در منطقه فلاورجان برگزار شد،ترغیب همه مردم به ویژه مشترکین پر مصرف به مصرف بهینه آب بوده است.

 وی در خصوص تامین و توزیع عادلانه آب شرب گفت: آب شرب این منطقه از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می شود اما در زمان پیک مصرف تخصیص آب شرب با محدودیت هایی مواجه می شود و 9 چاه با آبدهی حدود 70 لیتر در ثانیه در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها