|

گفت‌وگو «شبکه شرق» با دانش‌آموزان مسموم یکی از مدارس کاشان؛

مدیر در مدرسه حاضر نبود/ معاونین خودشان ماسک زدند ولی به ما ماسکی ندادند/ معاونین مدرسه تاکید داشتند توهم زده‌اید و خبری از مسمومیت نیست/ موبایل‌ها جمع‌آوری شد ولی خبری از اورژانس نبود

شنبه و یکشنبه این هفته نزدیک به ۱۰۰ دانش‌آموز دختر در دو مدرسه کاشان دچار مسمومیت سریالی شدند. برخی از دانش‌آموزان آسیب دیده در این حادثه در گفت‌وگو با «شرق» روایتی از حادثه ارائه دادند که خبر از عدم آمادگی مسئولان مدارس برای مقابله با این حادثه دارد.

مدیر در مدرسه حاضر نبود/ معاونین خودشان ماسک زدند ولی به ما ماسکی ندادند/ معاونین مدرسه تاکید داشتند توهم زده‌اید و خبری از مسمومیت نیست/ موبایل‌ها جمع‌آوری شد ولی خبری از اورژانس نبود
سامان موحدی‌راد خبرنگار گروه جامعه روزنامه شرق

به گزارش شبکه شرق، به گفته یک از دانش‌آموزان مسموم شده از ساعت ۱۰ دانش‌آموزان به معاونین مدرسه اعلام کردند که در کلاس‌ها بوی بدی استشمام می‌شود ولی مسئولان مدرسه با متهم کردن بچه‌ها به داشتن توهم یا برنامه برای تعطیلی مدرسه به این مسئله توجهی نکردند.

مدیر مدرسه هم در روز حادثه در مدرسه حاضر نبود. از حوالی ساعت یازده با تشدید بو و بروز علائمی در بچه‌ها مسئولان مدرسه موبایل دانش‌آموزان را جمع‌آوری کردند ولی همچنان خبری از اطلاع به بیمارستان نبود.

یکی از دانش‌آموزان می‌گوید که در این ساعت معاونین مدرسه خودشان ماسک‌زده بودن ولی هیچ ماسکی بین بچه‌ها توزیع نشد. در پی مصدومیت یکی از دانش‌آموزان در اثر برخورد سرش به شیئی فلزی پای اورژانس به مدرسه باز می‌شود و تکنیسین‌های اورژانس با دیدن وضعیت دانش‌آموزان درخواست آمبولانس‌های بیشتر و کمک می‌کنند و به این ترتیب نزدیک به ۵۰ دانش‌آموز مسموم شده به بیمارستان بهشتی کاشان منتقل می‌شوند.

به گفته دانش‌آموزان در زمان وقوع حادثه در مدرسه علائم قابل رویتی در دانش‌آموزان بروز کرده بود و تعدادی روی زمین افتاده بودند و برخی مشکل تنفسی داشتند. این دانش‌آموزان می‌گویند وضعیت دانش‌آموزان مسموم شده به هیچ وجه قابل انکار نبود با این حال در کمک‌رسانی به آنها تعلل صورت گرفته بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها