|
نویسنده: رضافتوح

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تصویب ۶۳۰ طرح برآیند جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان/ تسریع و تسهیل امور با تشکیل گروه‌های کاری تخصصی ذیل کارگروه امور زیربنایی

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سالجاری ۶۳۰ مصوبه برآیند ۳۹ جلسه کمیسیون ماده ۵ استان بوده است.

تصویب ۶۳۰ طرح برآیند جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان/ تسریع و تسهیل امور با تشکیل گروه‌های کاری تخصصی ذیل کارگروه امور زیربنایی

محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با اشاره به حجم بالای موارد قابل طرح در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان و تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده در راستای تسریع و تسهیل امور اظهار داشت: به طور کلی دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی ایران و دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در استان‌ها، اداره‌کل راه و شهرسازی استان است و مدیرکل نیز دبیر آن محسوب می‌شود.  

وی با بیان اینکه مباحث مرتبط با تغییر یا تعیین کاربری در داخل یا خارج از محدوده شهرها و حتی خارج از حریم شهرها پس از بررسی‌های لازم در این دو جلسه مطرح می‌شود. اذعان داشت: حوزه عملکرد کمیسیون ماده ۵ داخل محدوده شهری را شامل می‌شود و هر آنچه مرتبط با خارج از محدوده و حریم شهرها باشد در حوزه جلسات کارگروه امور زیربنایی است.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این جلسات در استان اصفهان به طور منظم هر هفته برگزار می‌شود و با توجه به تعداد زیاد موارد قابل رسیدگی تمهیداتی در راستای تسریع امور اندیشیده شده است.  

وی افزود: براین اساس برای ارجاع موارد به جلسات کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی، شهرهای استان را براساس جمعیت آن شهر تقسیم بندی نمودیم لذا مطابق با برنامه ریزی بعمل آمده این جلسه برای هر شهرستان حداقل دو مرتبه در سال برگزار می‌شود.  

بناییان عنوان کرد: در سال جاری تعداد ۳۹ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان اصفهان برای موارد داخل محدوده شهرها برگزار شده که ۶۳۰ مصوبه داشته است.  

وی با اشاره به اینکه تعداد هفت جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در استان اصفهان در سالجاری برگزار شده است گفت: این کارگروه تا کنون ۶۲۶ مصوبه داشته است و تمام تلاش این اداره‌کل برگزاری جلسات کارگروه با فاصله زمانی کوتاه است.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: با توجه به اینکه جلسات کارگروه امور زیربنایی به ریاست استاندار برگزار می‌شود لذا با تصمیمات اخذ شده در راستای سرعت بخشی به امور، در استان اصفهان گروه‌های کاری تخصصی ذیل کارگروه تعریف شده است.  

وی ادامه داد: در حال حاضر گروه کاری گردشگری به دبیری میراث فرهنگی، گروه کاری طرح‌های وابسته به کشاورزی به دبیری جهادکشاورزی، گروه کاری صمت به دبیری صنعت معدن تجارت، گروه کاری عشایری و روستایی، گروه کاری موارد داخل حریم به دبیری راه و شهرسازی و گروه کاری موارد خارج حریم به دبیری فرمانداری هر شهرستان در ذیل کارگروه امور زیربنایی تعریف شده است.  

بناییان توضیح داد: روش کار به این صورت است که موارد در گروه کاری مربوطه به صورت تخصصی بررسی و کارشناسی می‌شود و نتایج آن به دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی(اداره‌کل راه و شهرسازی) ارسال و پس از آن در گروه کاری تلفیق زیربنایی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

وی گفت: نتایج حاصل از بررسی‌ها در گروه کاری تلفیق زیربنایی به کارگروه امور زیربنایی ارجاع و پس از تایید جهت تصویب و تایید نهایی در شورای برنامه ریزی توسعه استان مطرح می‌شود که در سالجاری نیز شش جلسه شورا برگزار و ۳۸۹ مصوبه داشته است.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: یکی از مواردی که در جلسات کارگروه امور زیربنایی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد میزان آب مورد نیاز طرح‌ها است لذا آب در دو حوزه فرآیندی و بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا در صورت وجود ابهام در تامین آب و انرژی، آن طرح برگشت می‌خورد.  

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها