|
نویسنده: رضافتوح

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

اخذ ۷۰۰ برگ سند مالکیت طرح تفکیکی سایت ۵۰ هکتاری شهرک بهارستانِ تیران

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده ۷۰۰ برگ سند مالکیت طرح تفکیکی سایت ۵۰ هکتاری بهارستانِ تیران اخذ شد.

اخذ ۷۰۰ برگ سند مالکیت طرح تفکیکی سایت ۵۰ هکتاری شهرک بهارستانِ تیران

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه شهرک بهارستان با مساحت حدود ۹۵ هکتار در غرب شهر تیران واقع شده است، اظهار داشت: در حال حاضر فاز یک این شهرک به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم آن به مساحت حدود ۵۰ هکتار که حدودا هشت درصد مساحت شهر تیران را در برگرفته است توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال اماده سازی است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرونافزود: اکنون آماده سازی فاز دوم این شهرک تا مرحله اجرای بیس و اتمام شبکه آب پیشرفت فیزیکی دارد.   

کاشفی عنوان کرد: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده، پس از تصویب طرح تفکیکی جدید فاز دوم شهرک بهارستان در کمیسیون ماده ۵ در راستای تثبیت مالکیت دولت اسناد تک برگی این سایت اخذ شد.   

وی اظهارکرد: اسناد تک برگی تمامی پلاک‌های تفکیکی این سایت به تعداد حدود ۷۰۰ قطعه شامل اراضی مسکونی و خدماتی در سریعترین زمان ممکن دریافت شد. کاشفی گفت: اخذ این اسناد در راستای ارتقاء ضریب امنیت اطلاعات املاک این سایت، تکمیل اطلاعات بانک زمین، بروزرسانی مساحت هر پلاک، تسریع در میخ کوبی پلاک‌های دارای قرارداد واگذاری و تسریع امور واگذاری در هیئت نمایندگی اداره‌کل در جهت ارایه خدمت بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به ارباب رجوعان بوده است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون تصریح کرد: ثبت کامل، سیستمی و یکپارچه نمودن اطلاعات ملکی جهت نظم دهی خدمات، شناسایی سریع پلاک‌ها و ذخیره‌سازی تمام سوابق به شکل الکترونیکی در سامانه جامع املاک و مستغلات از اولویت‌های راه و شهرسازی در اخذ اسناد تک برگی این سایت بوده است.   

کاشفی خاطرنشان کرد: پس از تهیه نقشه شمیم سایت توسط پیمانکار منتخب، موضوع در واحد شناسایی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بررسی و پس از کنترل و تخصیص کد کاداستر و GIS، نقشه‌های تولید شده به اداره ثبت اسناد و املاک جهت تنظیم صورت‌مجلس تفکیکی و صدور سند ارسال شد.   

وی بیان کرد: میخ کوبی حدود ۱۰۰ پلاک مسکونی واگذار شده به اقشار ویژه شهرستان، تعیین تکلیف سهم ۱۰ درصد شهرداری و واگذاری بخشی از پلاک‌ها به بنیاد مسکن جهت تخصیص به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهر تیران نیز در دستورکار راه و شهرسازی قرار دارد.  

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها