|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خبر داد:

رتبه نخست منطقه ۱۵ در صدور پروانه ساختمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: این منطقه با ۳۲۳ فقره پروانه ساختمانی از ابتدای سال تاکنون در تعداد کل صدور و همچنین در تعداد صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی در بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان رتبه نخست را کسب کرده است.

رتبه نخست منطقه ۱۵ در صدور پروانه ساختمانی

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، هوشنگ نظری‌پور با اشاره به اجرای طرح صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی از اواسط امسال در شهرداری اصفهان اظهار کرد: تاکنون ۳۲۳ فقره پروانه ساختمانی در منطقه ۱۵ صادر شده است.

او با بیان اینکه از این تعداد ۱۴۶پروانه به صورت الکترونیکی صادر شده است، ادامه داد: الکترونیکی شدن فرآیند صدور، رسیدگی و سرعت عمل کارکنان اداره شهرسازی منطقه ۱۵ از عوامل افزایش خدمت در عرصه صدور پروانه ساختمانی در سال جاری بوده است که از لحاظ مساحتی بیش از ۹۷ هزار مترمربع را در بر می‌گیرد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اغلب شهروندان این منطقه از الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی رضایت داشته‌اند، افزود: متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی به خوبی از سامانه سرای ۱۰ استفاده کرده‌اند و افزایش آمار صدور پروانه در این سامانه تأیید کننده استقبال شهروندان است.

او از رشد سرمایه‌گذاری در حریم شهر با توجه به سند پهنه‌بندی مصوب خبر داد و خاطرنشان کرد: حریم این منطقه قابلیت جذب سرمایه‌گذار دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای احداث مجموعه‌های اقتصادی اقدام کنند.

نظری‌پور با بیان اینکه باز آفرینی محلات منطقه، یکی از اولویت‌های منطقه است، تصریح کرد: خانه‌های فرسوده به صورت آپارتمانی بازآفرینی می‌شود، به طور مثال با اجرای پروژه بازآفرینی ۲۰۰ خانه فرسوده در محلات، امکان احداث ۵۰۰ واحد آپارتمانی فراهم می‌شود.

او با اعلام اینکه اقدامات موثری برای رفع مشکلات زیست‌محیطی و کمبود فضا و عرصه‌های عمومی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: طراحی پردیس‌های چند منظوره و بازیکده‌های خانواده محور مبتنی بر هویت اسلامی و ایرانی در پروژه‌های مشارکتی، بازگشایی گلوگاهی و سهولت تردد در جریان ترافیکی از دیگر اولویت‌های منطقه است.

او رعایت اصولی ایمنی و پدافند غیرعامل در طراحی و برنامه‌ریزی محلات، افزایش سرانه‌های خدمات عمومی در محدوده بافت‌های ناکارآمد، توجه به ظرفیت اراضی خالی و مخروب محدوده بافت‌های ناکارآمد و تشویق مالکان به سرمایه‌گذاری و مشارکت برای طرح مسکن انبوه را از دیگر برنامه‌های این منطقه دانست.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها