|
نویسنده: رضا فتوح

معاون شرکت صنایع دستی آقاجانی:

صنایع‌دستی آقاجانی بزرگ‌ترین خط تولید صنایع‌دستی فیروزه‌کوب در خاورمیانه است

جمعی از اصحاب رسانه اصفهان از کارخانه صنایع‌دستی آقاجانی بازدید کردند و از نزدیک با روند تولید محصولات فیروزه‌کوب این شرکت آشنا شدند.

صنایع‌دستی آقاجانی بزرگ‌ترین خط تولید صنایع‌دستی فیروزه‌کوب در خاورمیانه است

علی اکبری ،معاون صنایع دستی آقاجانی با بیان اینکه صنایع‌دستی آقاجانی بیش از یک دهه سابقه فعالیت دارد، گفت: صنایع‌دستی آقاجانی  بزرگ‌ترین خط تولید صنایع‌دستی فیروزه‌کوب در خاورمیانه است و از سال ۱۳۸۲ با پنج نفر پرسنل کار خود را آغاز کرد و تا امروز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی با اشاره به خلاقیت و نوآوری در طرح‌های صنایع‌دستی آقاجانی افزود: این شرکت در ابتدای فعالیت کاری خود تنها ۴ مدل زیرساخت داشت و امروز با خلاقیت هنرمندان زبردست خود توانسته تنوع زیرساخت‌های مسی صنایع‌دستی شرکت را به بیش از ۱۶۰ مدل برساند.

علی اکبری پیرامون تقدیرنامه‌ها و افتخارات دریافتی صنایع‌دستی آقاجانی تصریح کرد: کسب عنوان «کارآفرین برتر جوان استان اصفهان و کشور» در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۸، دریافت اولین «نشان استاندارد ملی فیروزه‌کوبی»، دریافت ایزو ۹۰۰۱، کسب عنوان «تولیدکننده برتر صنایع‌دستی کشور» در سال ۱۳۹۴ و دریافت «لوح مهر اصالت ملی صنایع‌دستی» تنها بخشی از افتخارات این شرکت در طول سالیان متمادی بوده است.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه مس آقاجانی گفت: شرکت صنایع‌دستی آقاجانی با هدف افزایش تولید و اشتغال‌زایی فاز اول «کارخانه مس آقاجانی» را در مکانی به مساحت ۲ هزار متر در شهر دولت‌آباد از توابع استان اصفهان، با ظرفیت تولید روزانه ۲ تن راه‌اندازی کرد.

معاون صنایع دستی آقاجانی افزود: خودکفایی در تولید صنایع‌دستی از اهداف اصلی شرکت صنایع‌دستی آقاجانی بوده است. در این راستا کلیه فرایندهای مربوط به تولید زیرساخت ظروف صنایع‌دستی آقاجانی از مرحله ورود شمش‌های مس، نَوَرد، برش، آنیل و قالب‌دهی در کارخانه مس آقاجانی انجام می‌گیرد.

علی اکبری با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی بیان کرد: مرکز نیکوکاری همدلی آقاجانی در سال ۱۴۰۰ به‌صورت رسمی فعالیت خود را به‌عنوان مرکز تخصصی اشتغال تحت نظر کارخانه صنایع‌دستی آقاجانی آغاز کرد و تا امروز ۴۳۵ نفر را تحت پوشش خود قرار داده است. خمینی(ره) گذاشته است.

وی ادامه داد: مرکز نیکوکاری همدلی به‌عنوان مرکز تخصصی اشتغال به عنوان یک مرکز جهادی در استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز فعالیت دارد.

 

تولید صنایع‌دستی براساس سلیقه و بازار هدف

در ادامه مدیر بازرگانی شرکت صنایع‌دستی آقاجانی درخصوص نمایندگی‌های فعال این شرکت گفت: در حال حاضر شرکت صنایع‌دستی آقاجانی بیش از ۸۰ نمایندگی در سراسر کشور و نزدیک به ۱۰ نمایندگی رسمی در خارج از کشور راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه قبل از تولید محصولات، این شرکت تحقیقات بازار انجام داده و متناسب با بازار هدف و سلیقه مخاطبان اقدام به تولید می‌کند، افزود: تمامی محصولات صادراتی این شرکت براساس دسته‌بندی مخاطبین داخلی و خارجی هر منطقه به تولید می‌رسد.

وحید زمانی خاطرنشان کرد: کارخانه صنایع‌دستی آقاجانی با ۹ خط تولید شامل خم‌کاری، قلمزنی، نورد مس، فیروزه‌کوبی، مس و پرداز، مس و خاتم، تمام خاتم، الماس‌تراش و گل و مرغ  و ظرفیت تولید روزانه ۸۰۰ تا هزار محصول فعالیت می‌کند.

وی تاکید کرد: باید اصحاب رسانه کمک کنند که فرهنگ استفاده از صنایع‌دستی به رونق گذشته خود بازگردد. اگر هویت و فرهنگ نهفته در این محصولات به خوبی منتقل شود، عرضه و تقاضا متناسب خواهد بود و صنایع‌دستی ایران جایگزین محصولات بی‌کیفیت وارداتی می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها