|
نویسنده: رضا فتوح

 مدیرعامل ذوب آهن اصفهان عنوان کرد:

ذوب آهن اصفهان با تولید سوزن ریل برای خط راه‌آهن سنگ تمام گذاشت

ذوب آهن اصفهان در ساخت و بهره برداری از صنایع فولادی در اقصی نقاط کشور نقش بی بدیلی ایفا نموده است.

ذوب آهن اصفهان با تولید سوزن ریل برای خط راه‌آهن سنگ تمام گذاشت

مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ضمن تبریک بیست و سوم دی ماه سالروز تاسیس ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران گفت: ذوب آهن اصفهان در ساخت و بهره برداری از صنایع فولادی در اقصی نقاط کشور نقش بی بدیلی ایفا نموده، کارخانه ای که در کنار پشتیبانی از جنگ، تولید فولاد را نیز حفظ نمود و توسعه بخشید.

وی در خصوص افزایش سرمایه ذوب آهن افزود : افزایش سرمایه شرکت را به روش های مختلف در دست اقدام داریم که مجوز اولیه آن هم از بورس اخذ شده و مجمع نیز برگزار می شود .

 

ذوب آهن اصفهان در ابتدای مسیر رسیدن به اوج قدرت معدن داری

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : رویکردی که در کمتر از یک سال گذشته ذوب آهن اصفهان در بخش معدن در پیش گرفته است، این مجتمع عظیم صنعتی را در مسیر رسیدن به اوج قدرت معدن داری قرار داده که حرکت در این مسیر با قدرت ادامه می یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: ذوب آهن اصفهان با شرکت در مزایده، اهلیت معدن و معدن داری تخصصی را به اثبات رساند و پازل جلوگیری از تاراج معادن کشور را تکمیل نمود که مصادق آن معدن امیر سنگان پارسیان می باشد، معدنی که جزء یکی از بهترین و بزرگترین معادن سنگ آهن پلاسری شرق کشور به شمار می رود.

 

معادن با رعایت اهلیت در چرخه تولید قرار بگیرند

وی اضافه کرد : معادن جزء سرمایه های ملی کشور هستند و باید با رعایت اهلیت در چرخه تولید فولاد قرار بگیرند.

مهندس رخصتی گفت : ذوب آهن اصفهان با برنامه ریزی انجام شده و ترسیم دورنمای عملیاتی هم اکنون روند موفقی را در بخش های مختلف مانند معدن داری، سهام،بومی سازی،توسعه سبد محصول و ... طی می کند که این موفقیت ها حاصل تلاش و کوشش شبانه روزی بخش های مختلف کارخانه است و از همین جا شایسته می دانم به همه همکاران عزیز خداقوت بگویم و موفقیت بیش از پیش آنها را آرزو دارم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطر نشان کرد : مشکل روزمره تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان برطرف شده و پایداری مواد اولیه هم در دست اقدام است و در این راستا در سه نقطه از کشور در حال مذاکره و سرمایه گذاری هستیم که بخشی از آن مانند مجوز دو میلیون تن خردایش در خراسان رضوی را اخذ نمودیم که در بورس هم افشا شده است و شرکت پویش معادن نیز با رویکرد جدید در حال فعالیت است.

 

ذوب آهن اصفهان،مرجع تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن

وی تصریح کرد : این مجتمع عظیم صنعتی در بخش تولید و تنوع بخشی به سبد محصولاتش موفقیت های بسیاری کسب نموده است، در بخش تولید مقاطع ساختمانی، تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان در مقوله ساختمان سازی ایمن در سطح کشور حرف اول را می زند.

رخصتی بیان کرد: محصولی که مطابق با آخرین استانداردهای روز تولید می شود و این کارخانه به عنوان یک مرجع، قادر به تامین نیاز مصالح ساختمانی (مقاطع فولادی) طرح نهضت ملی مسکن می باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به تولید ریل ملی در این شرکت پرداخت و گفت : ذوب آهن اصفهان قادر است سبد متنوعی از محصولات ریلی استاندارد مورد نیاز خطوط مختلف ریلی کشور را تولید کند. در این زمینه با مترو مشهد تفاهم نامه ای را امضا کردیم و زودتر از زمان مورد انتظار آنها تولید این نوع ریل را آغاز نمودیم و محموله ریلی مورد نیاز به این مجموعه تحویل داده شد

 

ذوب آهن اصفهان با تولید سوزن ریل برای خط راه آهن سنگ تمام گذاشت

وی گفت : در کشور بالغ بر ۷ هزار عدد سوزن ریل نیاز داریم و در این زمینه تفاهم نامه ای در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران به امضا رسید تا ذوب آهن اصفهان وابستگی به این محصول استراتژیک را نیز پایان ببخشد و زنجیره تولید ریل را تکمیل نماید.

مهندس رخصتی افزود : از دولت محترم تقاضا داریم به هنگام صدور بخشنامه های مرتبط با صنعت فولاد کشور، دیدگاههای انجمن ها و سایر بخش های مرتبط را نیز اخذ نماید تا تولید و اقتصاد کشور از این مسیر دچار آسیب نشود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها