|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیر مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان:

برگزاری مانور تمرینی، آموزشی، عملیاتی وزارت نیرو با حضور تیم های واکنش سریع آبفای اصفهان

با ابلاغ رئیس گروه بحران وزارت نیرو مانور آموزشی تمرینی ،آموزشی و عملیاتی با رویکرد وقوع سیل به منظور بالابردن سطح آمادگی نیروهای عملیاتی شرکت های آب و برق در مقابله‌ با بحران‌های احتمالی و حوادث غیر مترقبه، ومشارکت استانهای تهران،یزدواصفهان در استان مازندران برگزار شد.

برگزاری مانور تمرینی، آموزشی، عملیاتی وزارت نیرو با حضور تیم های واکنش سریع آبفای اصفهان

مدیر مرکز مدیریت بحران ، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان گفت: طی فراخوانی از سوی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، 20 تیم عملیاتی در قالب 132 نفر از شرکت های آب و برق اصفهان ، یزد و تهران در این مانور حضور یافتند.

ابراهیم محمدی افزود: با هماهنگی معاونت بهره برداری ونیز با سرپرستی دفتر مدیریت بحران ، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان ،26 نفر از تیمهای واکنش سریع آبفای اصفهان به همراه نیرو های عملیاتی دیگر شرکتهای آب و فاضلاب ، آب منطقه ای ،برق منطقه ای ، توزیع برق عملیات واقعی را مطابق با سناریوی تدوین شده با هدف مقابله و جلوگیری از وارد آمدن خسارتهای احتمالی به تاسیسات آب و برق اجراء کردند.

وی به چگونگی اجرای مانور واقعی پرداخت و اظهار داشت : در این مانور طی عملیاتی واقعی با استفاده از توان تخصصی اعضای تیم های واکنش سریع و نیز با استفاده از تجهیزات آبفای اصفهان نشتی خط انتقال آب 800 میلیمتری شهر ساری رفع شد .و این خط انتقال مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفت.

مدیر مرکز مدیریت بحران ، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان با اشاره به اجرای این عملیات در کمتر از 20 ساعت اعلام کرد: کنترل زمان بازیابی شبکه‌ آسیب دیده در زمان بحران، ایجاد هماهنگی بین اکیپ اجرایی و پشتیبانی، همکاری دستگاههای خدمت رسان در زمان بحران و ارتقای تاب آوری به هنگام شرایط نامساعد جوی از اهداف این مانوربوده است.

محمدی افزود: در این مانور برای کاهش آثار ناشی از بحران با سناریوی مخاطره سیل ، آموزش های لازم برای حفظ آرامش و بررسی شدت و مقدار خسارت احتمالی، و چگونگی امداد ‌رسانی گروه های عملیاتی برای مهار تبعات ناشی ازاین بحران در حداقل زمان ممکن ارائه شد.

مدیر مرکز مدیریت بحران ، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف حضور در این مانور کسب آمادگی لازم در مقابله‌ با مخاطرات احتمالی بوده اعلام کرد: عمده حوادث پیش‌بینی شده برای استان مازندران تندباد ، سیل و طوفان است بنابراین در این مانور با همکاری سایر دستگا ههای خدمات رسان آمادگی مقابله با بحران ، ارتقای توانمندی ها،آمادگی برای مدیریت مخاطرات احتمالی، انسجام بخشی میان سازمان‌ها ، ادارات و افزایش توان و سرعت عمل گروه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها