|
نویسنده: فاطمه شفیعی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری آبفای استان اصفهان:

72 هزار و 251 میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای استان اصفهان در همایش هم اندیشی بررسی بخشنامه مشارکت عمومی و خصوصی برای طرح های باز تخصیص آب با جایگزینی پساب و کاهش هدر رفت آب که در سالن اجتماعات آبفای کشور برگزار شد ، از سرمایه گذاری 72 هزار و 251 میلیارد ریالی بخش غیر دولتی در پروژه های آبفای اصفهان خبر داد.

72 هزار و 251 میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

مجتبی قبادیان به انعقاد 21 قرارداد سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در پروژه های آبفا اشاره کرد و اظهار داشت: 10 قرارداد به روش سرمایه گذاری بیع متقابل، یک قرارداد درقالب فایناس خارجی ، 4 قرار داد به روش فایناس جاری و 6 قرارداد در قالب سرمایه گذاری BOOوBOT برای اجرای پروژه های آبفا در سطح استان اصفهان منعقد شد.

وی با بیان اینکه عملیات تکمیل و توسعه تاسیسات آبفا در 21 شهر و 25 روستا با مشارکت بخش غیر دولتی اجرایی شده است اظهار کرد: در یک سال اخیر با مشارکت بخش غیر دولتی عملیات تکمیل و توسعه تاسیسات آبفا در مناطق روستایی با افزایش چشمگیر 1050 درصدی مواجه بوده است و هم اکنون تکمیل و توسعه برخی از تاسیسات آبفا در شهر ها و روستاهای مناطق لنجان، مبارکه، فلاورجان،تیران،شاهین شهر،برخوار،نجف آباد،اصفهان،اردستان،و خوروبیابانک با مشارکت بخش غیر دولتی عملیاتی گردیده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذا ری آبفای استان اصفهان با اشاره به برخی از مزیت های مشارکت بخش غیر دولتی در اجرای تاسیسات اعلام نمود: سرعت اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در استان اصفهان با مشارکت بخش غیر دولتی در برخی مناطق تا 15 برابر 25 سال گذشته بوده است. به عنوان مثال در منطقه لنجان و مبارکه از سال 68 تا 93 حدود 165 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با سرمایه گذاری بخش دولتی اجراء شد اما در این مناطق با مشارکت بخش غیر دولتی از سال 93 تا 1400 بیش از 589 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرایی شده است. همچنین پیش بینی می شود در سال 1402 حجم سرمایه گذاری بخش غیر دولتی برای اجرای پروژه ها، بیش از 123 هزار و 100 میلیارد ریال باشد.

قبادیان در پایان عنوان کرد: در حال حاضر 99.49 درصد جمعیت استان از آب شرب شالم و بهداشتی برخوردارند و نیز 74 درصد جمعیت استان اصفهان از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها