|
نویسنده: فاطمه شفیعی

شهردار اصفهان مطرح کرد:

مازوت‌سوزی در اصفهان به‌رغم حجم سنگین آلایندگی‌ها

شهردار اصفهان گفت: خودروها سهم 5 درصدی در آلایندگی هوا دارند و مبدأ بیشتر آلاینده‌ها کارخانجات اطراف شهر است، با این وجود این روزها نیروگاه اصفهان سوخت خود را تغییر داده و از مازوت استفاده می‌کند.

مازوت‌سوزی در اصفهان به‌رغم حجم سنگین آلایندگی‌ها

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز 10 دی ماه در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» بهبود وضعیت آب‌وهوای اصفهان را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری دانست و گفت: دستگاه‌هایی که می‌توانند در بهبود شرایط نقش داشته باشند، باید کمک کنند تا از این وضعیت خارج شویم.

وی با بیان اینکه بخشی از وضعیت آلایندگی به حمل‌ونقل عمومی و شهرداری مربوط است، افزود: شهرداری توانسته است این مشکل را کنترل و مدیریت کند.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌های شهرداری موظف شده‌اند سیستم‌های خود را ارتقا دهند، توضیح داد: شرکت واحد اتوبوسرانی در این زمینه اقدامات قابل دفاعی انجام داده است که شامل ارتقای سوخت ناوگان و نصب فیلتر بر روی اتوبوس‌ها با هدف جلوگیری از بروز آلودگی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوس‌های دودزا کمتر در شهر دیده می‌شوند، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این اتوبوس‌ها موضوع را به شهرداری اطلاع دهند.

قاسم زاده با تأکید بر اینکه خودروهایی که در سطح شهر تردد می‌کنند سهم پنج درصدی در آلایندگی هوا دارند و مبدأ بیشتر آلاینده‌ها کارخانجات اطراف شهر است، اظهار کرد: با این وجود این روزها نیروگاه اصفهان سوخت خود را تغییر داده و از مازوت استفاده می‌کند، چنانکه تمام مسئولان و مردم به این وضعیت اعتراض دارند که چرا با این حجم سنگین آلایندگی در اصفهان، مازوت‌سوزی انجام می‌شود.

شهردار اصفهان با طرح این سوال که اگر قرار است از سوخت مازوت استفاده شود، چرا فقط در اصفهان شاهد آن هستیم، گفت: با وجود خشکی زنده‌رود و نیز مازوت‌سوزی توسط نیروگاه، اصفهان شرایط بدی در اصفهان ایجاد شده و امیدواریم در این تصمیم تجدیدنظر شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها