|
نویسنده: رضافتوح

شهردار اصفهان:

فعالان عرصه ساخت‌وساز محرکان توسعه‌اند

شهردار اصفهان فعالان عرصه ساخت‌وساز مسکن را محرکان توسعه در شهر دانست و گفت: فعالان عرصه ساخت‌وساز مسکن می‌توانند برای تعیین قیمت‌ها در مناطق به کمک شهرداری بیایند.

فعالان عرصه ساخت‌وساز محرکان توسعه‌اند

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز 22 آذرماه در دیدار با فعالان عرصه ساخت‌وساز مسکن که با هدف بررسی مشکلات اصنو (سرای۱۰) برگزار شد، تنها راه مقابله با فساد در شهرداری را حرکت به سمت هوشمندسازی دانست و گفت: هوشمندسازی ضمن حفظ آبرو و شخصیت کارکنان شهرداری قادر است فساد را از ریشه بخشکاند.

وی با بیان اینکه شهرداری برای تحقق کامل طرح هوشمندسازی به کمک فعالان عرصه ساخت‌وساز مسکن نیاز دارد، افزود: مهمترین مشکل در اجرای سامانه اصنو (سرای ۱۰) مربوط به بدنه شهرداری است که در برابر این تغییر مقاومت می‌کند. چنانکه بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده ۹۰ درصد مشکل سامانه به فعالان منطقه بازمی‌گردد.

شهردار اصفهان توجه به زمانبندی ها را گام دوم تحقق سامانه اصنو دانست و گفت: اگر ادعا کردیم پروانه ساختمانی را ۱۰ روزه صادر می‌کنیم منطقی در آن وجود داشته است که باید تحقق یابد و اگر نتوانستیم باید جسورانه در رسانه‌ها از مردم عذرخواهی کنیم.

قاسم زاده سامانه اصنو را قابل بازنگری دانست و اظهار کرد: اولویت شهرداری این است که بار حوزه درآمد خود را از روی تراکم بردارد، بنابراین باید به جای شهرفروشی به سوی روش‌های جدید درآمدزایی همچون توسعه گردشگری برویم.

وی رعایت موازین اخلاقی و رسیدگی به مشکلات مردم را در اولویت برنامه‌های شهرداری دانست و تأکید کرد: اگر شهرداری اصفهان منافع سازمانی خود را در تعارض با منافع دیگر سازمان‌ها ببیند، به نفع مردم از منافع سازمانی خود می‌گذرد.

فعالان عرصه ساخت‌وساز، محرکان توسعه‌اند

قاسم زاده، فعالان عرصه ساخت‌وساز مسکن را محرکان توسعه در شهر دانست و گفت: فعالان عرصه ساخت‌وساز مسکن می‌توانند برای تعیین قیمت‌ها در مناطق به کمک شهرداری بیایند.

وی اعلام کرد: بخشنامه‌ای به تمامی مناطق شهرداری ارسال شده که در ارتباط با موضوع کمیسیون ماده ۱۰۰ حق دریافت هیچ هزینه ای را ندارند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حوزه شهرسازی نباید اتاق چانه‌زنی باشد، گفت: شهرسازی ما باید فکور، صاحب نظر و صاحب اندیشه و البته نگهبان خوبی برای شهر اصفهان باشد.

سامانه اصنو قابلیت واگذاری دارد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه اختلافی میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی وجود ندارد، گفت: نگاه سازمان نظام مهندسی به مسائل معمولا نگاهی صنفی است و در این میان هزینه‌هایی وجود دارد که نفع و ضرری برای شهرداری ندارد، اما آن هزینه به دوش مردم می‌افتد و ما آن را قبول نمی‌کنیم.

وحید مهدویان افزود: دستگاه‌ها از شهرداری انتظاراتی دارند که انجام آن به ضرر مردم است و تبعاتی برای شهر و حوزه ساخت‌وساز به همراه دارد که با آن مخالفت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: سامانه اصنو قابلیت واگذاری دارد و به جز حق امضایی که شهرداری در آن دارد و قانوناً نمی‌تواند این حق را واگذار کند، هر آنچه به حوزه میدانی مربوط می‌شود و فعالان برای آن به شهرداری وابسته هستند قابل آموزش و واگذاری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به مجموعه شهید کشوری که سال‌ها مشکل صدور پروانه داشت، خبر داد: در حال حاضر مشکل ۱۶ هزار واحد مسکونی در این شهرک رفع شده که امیدواریم با رفع این مشکلات شاهد خواب سرمایه‌ها در این منطقه نباشیم.

ضرورت مشارکت جمعی در تحقق سامانه اصنو

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان هم گفت: یکی از رویکردهای اصلی مجموعه مدیریت شهری و شورا در دوره ششم، الکترونیکی کردن خدمات شهرداری است.

مجید نادرالاصلی با بیان اینکه به دلیل وجود مشکلات در بخش دریافت پروانه ساختمان تصمیم مدیریت شهری مکانیزه کردن کل این سیستم است، گفت: تلاش شده تا ارتباط مستقیم مردم با بدنه شهرداری به صورت ارگانیک و سازمان‌یافته باشد و در ۱۶ ماه گذشته شهرداری و شورا بر این موضوع اجماع داشته‌اند.

عضو شورای شهر اصفهان مشارکت جمعی در تحقق سامانه اصنو (سرای ۱۰) را ضروری دانست و اظهارکرد: باید مشکلات در این بخش به صورت تخصصی احصاء و برای رفع آن راهکار ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه موضوع کسب درآمد برای مدیریت شهری جدی است، گفت: درآمد شهرداری را در حوزه دریافت پروانه با طبقه‌بندی‌های مختلف تقلیل داده ایم تا شرایط تأمین نیازهای مردم فراهم شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها