|
نویسنده: رضافتوح

استاندار اصفهان:

مدیریت مصرف انرژی با همراهی و همکاری همگانی ممکن می شود

استاندار اصفهان گفت: مدیریت مصرف انرژی بایستی فرهنگ سازی و برای اجرای آن بخش های مختلف خانگی، خدماتی، ادارات و صنایع بسیج شوند.

مدیریت مصرف انرژی با همراهی و همکاری همگانی ممکن می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، نشست ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بررسی مدیریت مصرف گاز در استان با حضور استاندار اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت پیگیری مصوبات جلسه تا رسیدن به حصول نتیجه، بیان کرد: مصوبات هر جلسه در نشست بعدی دنبال و جلسات با ارائه گزارش و بررسی مصوبات جلسات گذشته آغاز شود تا به نتایج مورد نظر برسیم.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در مدیریت مصرف انرژی، ادامه داد: صداوسیمای مرکز اصفهان همانند گذشته اما با جدیت بیشتر در ساعات پربیننده با انتشار برنامه های موثر و جذاب مردم را به مدیریت مصرف انرژی دعوت کند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: شورای اطلاع رسانی استان نیز در این خصوص ورود کند تا با همراهی رسانه ها مردم مدیریت مصرف انرژی را در اولویت قرار دهند.

دکتر مرتضوی در خصوص مدیریت مصرف انرژی در بخش مصارف خانگی، اظهار کرد: در این بخش گزارش های متعددی به دست ما می رسد که باید برای مدیریت آن تدبیر کنیم. معنایی ندارد عده ای از هموطنان از سرما بلرزند و عده ای دیگر در مصرف انرژی بی توجهی کنند.

وی افزود: در راستای مدیریت مصرف در بخش خانگی، افرادی که انرژی را بی رویه مصرف می کنند شناسایی و به صورت قاطع با آنها برخورد شود.

استاندار اصفهان در خصوص مصرف انرژی در صنایع استان، گفت: دعوت صنایع به کاهش و مدیریت مصرف ضروری است. نمی خواهیم شریان های اصلی صنعت آسیب ببیند از این رو می طلبد صنایع نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم در سطح ملی برای تأمین مصرف انرژی صنایع دفاع کنیم.

وی ادامه داد: دعوت می کنیم صنایعی که قصد تعمیر دارند این فصل را برای عملیات تعمیرات خود انتخاب کنند. از طرفی صنایع پر مصرف برنامه ریزی و چشم انداز کوتاه و بلند مدت خود جهت مدیریت مصرف را به مدیریت بحران استانداری ارائه دهند تا در سال آینده با برنامه ای مشخص تصمیم گیری کنیم.

استاندار اصفهان بیان کرد: در بخش خدمات نیز رستوران ها، آموزشگاه ها، تالارها، هتل ها و … مورد رصد قرار بگیرند و گزارش پیگیری این اماکن در جلسات بعدی ارائه شود.

دکتر مرتضوی در خصوص مدیریت مصرف انرژی در ادارات و دستگاه های اجرایی، گفت: مدیریت مصرف از مدیر مجموعه آغاز شود تا کارمندان نیز به تابعیت از مدیر مصرف انرژی را در اولویت مسئولیت های خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان ها نیز جلساتی را در شهرستان خود داشته باشند و از ظرفیت شهرستان برای پیگیری مصوبات ستاد استفاده کنند تا بتوانیم کمترین مشکلات را داشته باشیم.

دکتر مرتضوی عنوان کرد: بهبود راندمان صنایع، نیروگاه ها و سایر مجموعه هایی که از گاز استفاده می کنند باید در اولویت برنامه های استان در چشم انداز بلند مدت قرار بگیرد

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها