|
نویسنده: فاطمه شفیعی

استاندار اصفهان:

اصفهان به الگویی موفق در زمینه صادرات به روسیه تبدیل شود

دکتر سیدرضا مرتضوی گفت: بایستی اصفهان را به عنوان الگویی موفق در کشور در زمینه صادرات به روسیه تبدیل کنیم.

اصفهان به الگویی موفق در زمینه صادرات به روسیه تبدیل شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بیان کرد: فرصت فوق‌العاده پیش روی بازار صادراتی ایران به سوی روسیه باز شده اما بستگی به همت ما دارد که چگونه از امکانات و بضاعت های کشور جهت این رسیدن به این راهبرد اساسی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بایستی بتوانیم سهم قابل توجهی از درخواست و نیاز کشور روسیه را پاسخ دهیم و توسعه صادرات به عنوان یک الگوی جدی دنبال شود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: مدت ها قبل با سفر هیئت روسیه به اصفهان مذاکرات ما آغاز و گام بعدی در سفر هیئت تجاری_سیاسی اصفهان به دو استان مسکو و سن پترزبورگ برداشته شد تا شاهد توسعه مبادلات و تجارت از اصفهان به کشور روسیه باشیم.

دکتر مرتضوی عنوان کرد: طبق برنامه بهار سال آینده میزبان تجار و بازرگانان مسکو و سن پترزبورگ خواهیم بود تا ارتباط میان اصفهان و روسیه قوام یابد و به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنیم.

وی افزود: هفته گذشته جلسه ای با مدیران و مسئولان سازمان توسعه تجارت در حوزه توسعه بازار در روسیه داشتیم که در آن نشست مقرر شد تعدادی از محصولات کلیدی مورد نیاز روسیه را معرفی کنند تا برای تأمین و صادرات آنها میز تخصصی در اصفهان تشکیل دهیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: لازم است متناظر با این هدف برنامه ریزی کنیم و شرکت های مرتبط را بیابیم. تا پایان اردیبهشت سال آینده مبادلاتی میان اصفهان و برخی شرکت های روسیه انجام می شود تا در نهایت در سفر تجار و بازرگانان سن پترزبورگ و مسکو به اصفهان بتوانیم با انعقاد قرارداد به نتایج مورد نظر دست یابیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: مسیری که برای توسعه صادرات به کشور روسیه باز شده به تلاش و همت ما باز می گردد و ضمانت موفقیت در این مسیر استمرار و پیگیری مجاهدانه ما خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راستا ضروری است اتاق بازرگانی اصفهان به صورت ویژه بر ظرفیت های استان در مبحث صادرات به کشور روسیه فعالیت کند. بایستی اصفهان را به عنوان الگویی موفق در کشور در زمینه صادرات ترسیم کنیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها