|

یک مقام اطلاعاتی روسی:

تلاش آمریکا برای تضعیف دولت ایران ادامه دارد

سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه در اظهاراتی گفت که آمریکا به تلاش خود برای تضعیف و تغییر دولت در کوبا، ونزوئلا و ایران ادامه خواهد داد.

تلاش آمریکا برای تضعیف دولت ایران ادامه دارد

به گزارش شبکه شرق، به نقل از خبرگزاری "تاس"، این مقام اطلاعاتی روسیه طی مقاله‌ای که در مجله رازودچیک (افسر اطلاعاتی) منتشر شد، گفت: واشنگتن به «متشنج کردن» اوضاع سیاسی داخلی چین، تشدید تنش‌ها در تنگه تایوان و شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: آمریکا همچنین به تلاش‌های خود برای تضعیف و تغییر دولت‌ها در کوبا، ایران و ونزوئلا که برای غرب نامطلوب هستند ادامه خواهد داد و تلاش‌های جدیدی برای تحمیل اجباری «دموکراسی» در کشورهای دیگر انجام خواهد داد.

ناریشکین خاطر نشان کرد که آمریکا سعی خواهد کرد "در نقش معمول خود به‌عنوان تعیین کننده سرنوشت مردمان کشورهای جهان باقی بماند. "

دولت بایدن به همراه متحدان غربی خود، از آغاز حوادث داخلی ایران، حمایت از ناآرامی‌ها را در دستور کار خود قرار داده و از برهم زنندگان نظم عمومی حمایت و با برگزاری نشست‌هایی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر اقدامات ضد ایرانی خود شدت بخشیده و بر فهرست تحریم‌های ضد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر افزوده است.

دولت بایدن مدعی است که از تغییر حکومت در ایران حمایت نمی‌کند اما از آغاز حوادث ایران، با مخالفان جمهوری اسلامی ایران همسو بوده و به صراحت اعلام کرده است که به جای تمرکز بر مذاکرات برای احیای برجام، بر حوادث داخلی ایران متمرکز شده اما نقش خود را در این ناآرامی‌ها منکر شده است.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها