|
نویسنده: فاطمه شفیعی

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان اعلام کرد؛

برگزاری ایده کاپ «طراحی نمادهای شهری با صنایع دستی ترکیبی خلاق»

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان از برگزاری ایده کاپی با عنوان «طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق» خبر داد.

برگزاری ایده کاپ «طراحی نمادهای شهری با صنایع دستی ترکیبی خلاق»

محسن معصومی اظهار کرد: اصفهان با وجود ۲۰۰ رشته صنایع دستی پویا در این شهر و کسب عناوینی همچون «شهر جهانی صنایع دستی» از شورای جهانی صنایع دستی و «شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی» در شبکه شهرهای خلاق یونسکو، دارای ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه صنایع دستی است.

وی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت‌ها نیازی مبرم به بازآفرینی، خلاقیت و نوآوری در طراحی محصولات صنایع دستی به‌صورت ترکیبی و در قالب طراحی، معماری، فضاسازی و زیباسازی نمادهای شهری احساس می‌شود.

معصومی افزود: شهرداری اصفهان طی سالیان گذشته در طراحی و فضاسازی شهری از نمادهای صنایع دستی استفاده کرده و این نوع نمادها در نقاط مختلف شهر از جمله میادین، چهار راه‌ها، خیابان و گذرهای مهم شهری نصب شده است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان افزود: در این راستا دبیرخانه نظام پیشنهادات وابسته به اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان به عنوان متولی شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی برگزاری رویداد ایده کاپی تحت عنوان " طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق" را در دستور کار خود قرار داده است.

معصومی با اشاره به برگزاری این رویداد در قالب ایده کاپ تصریح کرد: قرار است هنرمندان، کارآفرینان و تولید کنندگان، دانشگاهیان، طراحان، شرکت‌های دانش بنیان، انجمن‌ها و فعالان هنری و شهروندان در حوزه صنایع دستی، با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در سطح شهر اصفهان و کشور در این رویداد ایده کاپی مشارکت کرده و ایده‌های خلاقانه خود را در حوزه ترکیب صنایع دستی خلاق و بکارگیری آن در طراحی، فضا سازی و زیباسازی شهری، در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این ایده کاپ گفت: ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید و خلاق در عرصه صنایع دستی و هنرهای مردمی ترکیبی در مدیریت شهری، به‌کارگیری ایده‌ها و طرح‌ها در طراحی و زیباسازی فضاهای شهری، توسعه طبقه خلاق و کشف استعدادهای جوان در حوزه صنایع دستی خلاق و تلفیق با نمادهای شهری و استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه در تولیدات جدید صنایع دستی ترکیبی با رویکرد طراحی نماد شهری از اهداف اصلی این رویداد است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان در ادامه به سرفصل‌های این ایده کاپ اشاره و اظهار کرد: طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی خلاقانه اصفهان، صنایع دستی ترکیبی، صنایع دستی تلفیقی و مؤلفه‌های طراحی صنایع دستی ترکیبی خلاق، ترکیب رنگ و لعاب، ترکیب جنس و مصالح، ترکیب طرح و نقش و ترکیب شکل و قالب از سرفصل‌های این ایده کاپ است.

معصومی خاطرنشان کرد: ایده‌ها، طرح‌ها، صنایع دستی تولیدی، الگوها و نمونه‌ها نیز قالب‌های ارائه اثر در این رویداد هستند.

وی در مورد جوایز این مسابقه نیز گفت: برای نفر اول ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۰ میلیون تومان، نفر سوم ۵ میلیون تومان و جایزه ویژه ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با اشاره به این که مهلت ارسال آثار تا ۱۵ دی تمدید شده، خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ثبت ایده‌ها به نشانی Www.idea.isfahan.ir آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌های شهروندان و هنرمندان است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها