|
نویسنده: فاطمه شفیعی

به میزبانی استان اصفهان صورت گرفت؛

آغاز به کار همایش مدیران روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

همایش دو روزه مدیران روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از 23 آذرماه با حضور مدیر کل دفتر روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آبفای کشور و مدیران روابط عمومی صنعت آبفا، به میزبانی آبفای استان اصفهان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار همایش مدیران روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

 

مدیر کل دفتر روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به اهمیت شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع در خصوص مسائل آب گفت: بعضا با شایعاتی پیرامون وضعیت آب در کشور مواجه می شویم که منشا آن انفعال در جریان سازی رسانه ای و بی توجهی به نقاط آسیب پذیر شرکت ها است.

علیرضا اقبال افزود: مدیران روابط عمومی باید تلاش کنند که به صورت سازمان یافته و دوراندیشانه در مقابل ذینفعان خود پاسخگو باشند و بدین وسیله از به وجود آمدن شایعات بی اساس جلوگیری کنند.

در این جلسه همچنین خسرو رفیعی، از مدیران پیشکسوت صنعت آبفا با تاکید بر اهمیت جوابگویی به موقع روابط عمومی ها به مردم گفت: آب متعلق به مردم است و در نتیجه مدیران روابط عمومی صنعت آبفا باید جوری رفتار کنند که گویی از بدنه مردم هستند و مردم آنها را از خود بدانند.

وی ضمن تاکید بر شفافیت در روابط عمومی افزود: روابط عمومی ها باید مسائل به وجود آمده در خصوص آب را برای مردم توضیح دهند و به خوبی تشریح کنند.

رفیعی سازمان های مردم نهاد و نهاد های مدنی را به عنوان بازوی کمکی روابط عمومی ها در ارتقای سرمایه اجتماعی معرفی کرد و گفت: برنامه های گفتگو محور، تعامل با رسانه ها و تحلیل مسائل مربوط به آب می تواند نقش به سزایی در پیشگیری از به وجود آمدن شایعات داشته باشد.

در روز نخست این همایش همچنین کارگاه آموزشی با موضوع «مدیریت فضای رسانه ای به ویژه هنگام بروز شایعه»  توسط  دکتر حمید دهقان، عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان، برگزار شد.

دهقان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون دلایل شکل گیری شایعات، تولید کنندگان آن و دیدگاه های موجود در این خصوص گفت: پیشگیری از به وجود آمدن شایعه بهترین کار است چرا که زمانی که یک شایعه شکل گرفت و گسترش پیدا کرد تبعات زیادی را برای یک سازمان به وجود می آورد.

وی با تاکید بر برگزاری برنامه های گفتگو محور گفت: مواردی که احتمال به وجود آوردن شایعه را فراهم می کند، از دل صحبت های مردم و ابهامات آنها قابل تشخیص است و با پاسخگویی به موقع می توان جلوی بروز شایعه را گرفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها