|
نویسنده: رضافتوح

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

توجه به کودکان و نوجوانان با محوریت نقش‌آفرینی، از اولویت‌های مدیریت شهری ششم است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دوره‌ای هستیم که نیازهای کودکان و نوجوانان با مطالبات آنها همخوانی دارد، از این‌رو نیازها و مطالبات آن‌ها باید در بسته‌های مختلف تصمیم‌سازی، رویدادی و زیرسازی در سطح شهر مدنظر قرار گیرد.

توجه به کودکان و نوجوانان با محوریت نقش‌آفرینی، از اولویت‌های مدیریت شهری ششم است

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان در میدان امام (ره)، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری مسابقات نقاشی در سطح بین‌المللی این است که بتوانیم زیبایی‌های شهر اصفهان را به مردم ایران و جهان بشناسانیم، در این راستا باید تلاش کنیم با قلم هنرمندانه خود از طریق صفحه نقاشی شادی و نشاط اصفهان را به عرصه نظاره جهانیان بگذاریم.

وی گفت: امروز اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان در کنار کودکان شهر قرار دارند تا با هنر کودکان و نوجوانان بتوانیم اصفهان بهتری را برای فرداها رقم بزنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سعی داریم همگام و همراه با مردم در جهت اعتلای فرهنگ شهر تلاش کنیم، ادامه داد: در دوره ششم مدیریت شهری، یک اولویت جدی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی وجود دارد و آن عنصر خانواده به تفکیک اعضای آن است.

وی تاکید کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان این موضوع اهمیت دارد که برای تمام اعضای یک خانواده در حوزه‌های مختلف به تفکیک فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه‌ریزی شود.

صالحی خاطرنشان کرد: نقیصه‌ای در فضاهای فرهنگی و اجتماعی شهر و حتی کشور داریم مبنی بر اینکه گروه‌های خاصی چون نوجوانان بین ۱۰ تا ۱۷ سال، کمتر دیده می‌شدند، چراکه شاید احساس می‌کردیم آموزش و پرورش تنها متولیان این رده سنی برای بازیگری فرهنگی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: تجربه نشان داده است آموزش و پرورش به جهت مسئولیت و تکالیف آموزشی که دارد، جوابگوی نیازهای این رده سنی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیست، لذا تلاش کردیم برای این رده سنی بیشتر برنامه‌ریزی کنیم و آنها را در برنامه‌ها بیشتر ببینیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در سال جاری این قشر از نوجوانان حتی در عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مدیریت شهری حضور خواهند داشت، در این راستا شهردار اصفهان جلساتی را برای تصمیم‌گیری با نوجوانان برگزار کردند.

وی تصریح کرد: البته هشدارهایی که در حوزه‌های روان‌شناسی و مشاوره‌ای پیرامون کودکان و نوجوانان نسل جدید مطرح می‌شد و رویکرد فرهنگی دوره ششم شورای اسلامی شهر که این هشدارها را جدی گرفت و منجر به انتخاب شهردار اصفهان بر این منطق شد، کمک کرد تا بتوانیم در ادامه تلاش‌های گذشته این خلأ را در طول این دوره جبران سازیم تا یک نقشه کامل از پراکندگی‌های جغرافیایی، سنی و قشری داشته باشیم.

صالحی گفت: تاکید بر اولویت‌های هویتی، آشنایی با پیشینه و دست‌یابی به فرهنگ‌های اصیل اصفهانی و ایران اسلامی، تلاش برای دیده شدن و نقش ایفا کردن در جامعه به عنوان کودکان و نوجوانان با هوش و با ذائقه‌های خلاق و توجه به نگاه‌های نوین تفریحی و هیجانی جز مؤلفه‌ها، ویژگی‌های روان‌شناختی و البته نیازهای قشر کودکان و نوجوانان است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای هستیم که نیازهای کودکان و نوجوانان با مطالبات آنها همخوانی دارد و این نیازها و مطالبات باید در بسته‌های مختلف تصمیم‌سازی، رویدادی و زیرسازی در سطح شهر مدنظر قرار گیرد و این توجه در طرح بازنگری برنامه جامع ۱۴۰۵ اصفهان در اولویت خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها