|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد:

تصویب ۶۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات رونق طرح‌های تولیدی و صنعتی اصفهان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای ۶۶۷ طرح بخش تولیدی و صنعتی این استان در سالجاری مصوب شده است.

تصویب ۶۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات رونق طرح‌های تولیدی و صنعتی اصفهان

امیرحسین کمیلی گفت: در سال جاری تاکنون یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۱۳۸ طرح صنعتی این استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد پرداخت این تسهیلات نسبت به سال گذشته مناسب است، افزود: سال گذشته یکهزار و ۷۳۶ طرح با ۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مصوب شد اما از این تعداد و برغم تلاش‌های انجام شده به‌دلیل کمبود اعتبارات بانکی، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۱۱ طرح پرداخت شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: کمیته بررسی طرح های رونق تولید و کارگروه استانی رونق تولید این استان در سال ۱۴۰۰ رتبه اول کشور را کسب کردند اما اصفهان در پرداخت این تسهیلات رتبه سوم کشور را به‌دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: پنج بانک ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات همکاری خوب و مثبتی را با ما دارند اما بانک ملت بطور مکتوب اعلام کرده که در زمان حاضر امکان پرداخت تسهیلات رونق تولید را ندارد و بانک تجارت هم به متقاضیان اعلام کرده که سامانه پرداخت این تسهیلات از تهران بسته شده است.

کمیلی بیان کرد: بانک ملی هم که بعنوان بهترین بانک در زمینه پرداخت این تسهیلات بود در زمان حاضر از متقاضیان دریافت این تسهیلات میانگین حساب می خواهد در صورتی‌که دریافت این تسهیلات نیاز به هیچگونه سپرده و میانگین حسابی نداشت.

به گفته وی، با این شرایط امکان دریافت تسهیلات رونق برای بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی بدلیل داشتن میانگین حساب پایین، وجود ندارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه تلاش‌هایی برای تامین زنجیره مالی برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور شده است، گفت: تامین زنجیره مالی برای مواقعی که واحدها با مشکل مالی مواجهند مورد نیاز است اما اصفهان بعنوان یک استان صنعتی از واحدهای صنعتی و تولیدی خوبی برخوردار است که مراودات خوبی با بانک ها دارند

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها