|
نویسنده: رضافتوح

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان:

سیر مشارکت اقشار مختلف را در حدود قانون فراهم می‌کنیم/ تشکیل اتاق فکر برای نوجوانان شهر

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری عزم خود را جزم کرده‌ است که مسیر مشارکت اقشار مختلف را در حدود قانون فراهم و حس مؤثر بودن شهروندان را در جامعه ایجاد کند. ️

سیر مشارکت اقشار مختلف را در حدود قانون فراهم می‌کنیم/ تشکیل اتاق فکر برای نوجوانان شهر

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  مصطفی نباتی‌نژاد در برنامه بی‌واسطه «نشست نوجوانان نصف جهانی با مسئولان شهری» اظهار کرد: عضو جوان شورای اسلامی دوره ششم شهر اصفهان هستم، از این‌رو سعی کرده‌ام در این دوره امور مربوط به دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان شهر را پیگیری کنم. ️

وی ادامه داد: بسیار تمایل داریم که صحبت‌های نسل جوان را بشنویم و درصدد رفع مشکلات، انتظارات و مطالبات آن‌ها براییم. ️

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در زمان نوجوانی نسبت به وضع موجود انتقاداتی داشتیم، لذا این روزها در مسند شورای اسلامی شهر علاقه‌مند هستیم این روال‌ها را اصلاح کنیم؛ شاید شما دانش‌آموزان نیز روزی در فضاهای تصمیم‌سازی قرار بگیرید.

️وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در زمان نوجوانی به آن تاکید داشتیم برگزاری نشست‌هایی با مسئولان شهری بود که کمتر برگزار می‌شد یا اگر هم برگزار می‌شد به حالت شو و شعار بود، اما امروز سعی کردیم این نشست‌ها گامی در مسیر تحقق اهداف و انتظارات نوجوانان باشد. ️نباتی‌نژاد تاکید کرد: امروز عزم خود را جزم کرده‌ایم مسیر مشارکت اقشار مختلف را در حدود قانون فراهم و حس مؤثر بودن شهروندان را در جامعه ایجاد کنیم، در این زمینه اقدامات و ابتکاراتی را پیش‌بینی کرده‌ایم که با شما دانش‌آموزان به مشورت خواهیم گذاشت.

️رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جو نشست امروز مبتنی بر مطالبات نسل نوجوانان با جسارت و صراحت، نوید روزهای درخشان آینده را می‌دهد، گفت: سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان به شدت مشتاق و علاقه‌مند به فعالیت برای نسل نوجوان است و در این راستا اعتباراتی نیز در نظر گرفته است.

️وی در خصوص حوزه حمل‌ونقل، گفت: بسیاری از مشکلات امروز چون کوه‌های یخی است که بخشی از مسئله برای ما آشکار است، اما نمی‌دانیم ریشه مشکل در زیر آب پنهان شده که این نیز برای ما مخفی است، رفع مشکل حوزه حمل‌ونقل نیز فقط توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیست؛ زیرا اگر تمام شهر را نیز مملو از اتوبوس کنیم، به این دلیل که فرهنگ غلط خودرو محوری حاکم است، مشکل حمل‌ونقل شهری رفع نخواهد شد.

️نباتی‌نژاد تاکید کرد: مشکل حمل‌ونقل عمومی یک مسئله فرهنگی است، بنابراین باید پارادایم‌های خود را نسبت به موضوع حمل‌ونقل عوض کنیم؛ راهکار بسیاری از مشکلات همچون حمل‌ونقل توسعه آن نیست، گرچه قطعاً قبول داریم تقویت زیرساخت‌ها در این زمینه متناسب با ظرفیت شهر لازم است.

️وی اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر آمادگی دارد اتاق فکری برای نوجوانان شهر تشکیل دهد تا با یکدیگر پیرامون یافتن راهکارها صحبت کنیم، زیرا در شورا هدف اصلی برداشتن فاصله‌ها و گسست‌ها است. ️

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی باشگاه شهراندیشان در راستای جذب مشارکت فکری آحاد مردم در این دوره مدیریت شهری گفت: جامعه مخاطب این باشگاه شهراندیشان افرادی هستند که دغدغه رفع معضلات شهری را داشته باشند.

️وی با بیان اینکه مراحل مختلفی همچون شهرآموزی، شهرجویی، شهراندیشی و شهر یاری را نیز تعریف کرده‌ایم تا شاید بر این اساس چند مدت دیگر شما دانش آموزان در قامت شهردار اصفهان قرار گیرید، خاطرنشان کرد: شما نوجوانان شهر برنامه «بی‌واسطه» و دیدار با مسئولان شهر را محدود به این رویداد ندانید، زیرا مدیریت شهری در تمام ایام و به هر شکلی بی‌واسطه در خدمت شما است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها