|
نویسنده: رضافتوح

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اصفهان راه‌اندازی شد

کارگزاری صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان و گسترش فناوری‌های نو در استان اصفهان افتتاح شد.

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اصفهان راه‌اندازی شد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، در آیین گشایش این صندوق، گفت: استقرار دفتر صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، در استان اصفهان به عنوان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور بویژه در حوزه صنایع پیشرفته بسیار اهمیت دارد.

امیرحسین کُمیلی با بیان اینکه اصفهان مهد صنایع پیشرفته و دانش بنیان کشور است افزود: این استان در عرصه های تولید محصولات فولادی، نساجی و فرش ماشینی، صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی در کشور پیشتاز است.

وی اظهارکرد: شرایط منطقه ای و زیرساختی برای فعالیت این صنایع در این استان فراهم است البته فعالیت برخی صنایع در بخش هایی هم آسیب‌هایی را از نظر محیط زیستی به استان اصفهان وارد کرده است.

کُمیلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نتایج و اثرات این فعالیت‌ها برای کشور است، نگاه ما به این صنایع صد در صد ملی است و بحث منطقه ای در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: باید خدمات خوبی و با کیفیت و به موقع به شرکت های دانش بنیان ارائه شود تا نتایج مطلوبی بدنبال داشته باشد و در این زمینه تسهیل گری انجام شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: در صورت نیاز به ارزیابی فنی و اقتصادی در استان اصفهان دیگر نیازی به انجام این کار در تهران وجود ندارد تا در وقت و هزینه های متقاضیان صرفه جویی شود.

وی گفت: ضرورت و لازمه امروز فعالیت‌های دانش بنیان و گسترش فناوری‌های نو در استان اصفهان سرعت بخشیدن و تسهیل گری در کارهاست تا بتوانیم به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

کُمیلی با بیان اینکه ظرفیت های بالایی در استان اصفهان وجود دارد ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال بتوانیم فرصت های از دست رفته را جبران کنیم و ظرفیت‌های ملی بیشتری را برای صنعت و تولید در استان فعال کنیم.

مراسم افتتاح صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اصفهان با حضور معاون مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته و با حضور تعدادی ازنمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از روسای دانشگاه‌ها ومسئولان استان برگزار شد و تفاهم نامه دوجانبه بین اداره کل صمت استان و صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته کشور (صحا) امضا شد

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها