|
نویسنده: فاطمه شفیعی

قائم‌مقام گروه مهندسی بهمن خودرو:

گروه بهمن در تولید بدنه خودرو به خودکفایی رسیده

قائم‌مقام گروه مهندسی بهمن خودرو گفت: گروه بهمن در تولید بدنه خودرو به خودکفایی رسیده و تا پایان بهمن ماه سال جاری بدنه ی تمامی خودروها به صورت CKD به مرحله بومی سازی داخل خواهد رسید.

گروه بهمن در تولید بدنه خودرو به خودکفایی رسیده

مهندس علی پورابراهیم قائم‌مقام گروه مهندسی بهمن خودرودر شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان گفت: با اشاره به پروژه های توسعه گروه بهمن، شامل بهمن موتور و بهمن دیزل و فعالیت موفقی که در تولید خودروهای سواری و تجاری داشته است، از ظرفیت تولید روزانه 200دستگاه در کارخانه خبرداد.

و ی افزود: درحال حاضر گروه بهمن در تولید بدنه خودرو به خودکفایی رسیده و تا پایان بهمن ماه سال جاری بدنه ی تمامی خودروها به صورت CKD به مرحله بومی سازی داخل خواهد رسید. البته خط تولید بدنه دیگنیتی در مرحله آزمایشی است که پس از تکمیل، این مجموعه، ظرفیت تولید 100دستگاه بدنه دیگنیتی در روز را دارد و نیاز به هیچ وارداتی برای فدیلیتی و دیگنیتی نداریم.

قائم‌مقام گروه مهندسی بهمن خودرو بیان کرد: بهمن خودرو نخستین گروه خودروسازی است که بدنه خودروشاسی بلندرا تولید می‌ کند و تا پایان بهمن ماه نیز این شرکت نیازی به مونتاژ بدنه نخواهد داشت و همگی در داخل تولید می شود.

پورابراهیم از راه اندازی خط رنگ وانت خبرداد و گفت: در حال حاضر خط تولید وانت کارا به گروه صنعتی بهمن دیزل انتقال یافته ولی مالکیت این خودرو در اختیار بهمن خودرو است. این خودرو با ظرفیت روزانه 80 دستگاه در سایت بهمن دیزل تولید می شود

در ادامه مهندس افشار ،مدیر کسب و کار خودروهای تجاری گروه بهمن گفت: گروه بهمن دیزل بر روی سه سری از محصولات تمرکز کرده است که در بخش اول خودروهای تجاری تا وزن ناخالص 3.5 تن ، خودروهای تجاری تا وزن 3.5 تن الی 12 تن و خودروهای تجاری با وزن ناخالص 12 تن به بالا می توان اشاره کرد.

وی افزود: این مجموعه در بخش اول خودروهای سری Force را تا به امروز به بازار معرفی کرده است.در بخش دوم هم 2 محصول را به بازار عرضه کردیم. در دوماه آینده این مجموعه در بخش خودرو جدید با وزن ناخالص 12 تن روانه بازار خواهد کرد. در بخش سوم نیز مخصول موفق سری EmPower را به بازار معرفی کردیم. وی افزود در سال آتی این مجموعه در این بخش خودروی جدیدی با وزن ناخالص 26 تن با نام تجاری BD460 به بازار معرفی خواهیم کرد.

مدیر کسب و کار خودروهای تجاری گروه بهمنبیان کرد: از دیگر خودروهای موفق این گروه می توان به BD300 اشاره کرد. این خودرو با وزن ناخالص 19 تن به تولید رسیده که در دو بخش بادی و کمپرسی به بازار کشور عرضه خواهد شد.

در پایان مهندس پارسا نوری معاون مهندسی گروه افزود: این گروه صنعتی در بخش سواری و تجاری تا به امروز فعالیت داشته و در حال حاضر در تمامی بخش‌های خودرو جدیدی به بازار معرفی کرده است. در بخش خودروی سواری این گروه می‌توان به ریسپکت اشاره کرد که در حال حاضر بیش از 300 دستگاه از این خودرو به تولید رسیده و در مراحل آخر مجوز پلاک از فراجا است.

افشار گفت ظرفیت تولید ریسپکت 12 هزار دستگاه در سال خواهد بود. وی افزود اخرین محصول این گروه در بخش خودرو کار (پیکاپ) است. این خودرو پیکاپ با نام G9 به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها