|
نویسنده: رضا فتوح

رئیس شورای عالی استان‌ها:

بالاترین سطح همکاری وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها در این دوره شکل گرفته است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بالاترین سطح همکاری وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها در این دوره شکل گرفته است به طوری که وزارت کشور را خانه خود می‌دانیم.

بالاترین سطح همکاری وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها در این دوره شکل گرفته است

پرویز سروری _پنجشنبه سوم آذرماه_ در نشست مشترک شهرداران کلان شهرها در اصفهان با اشاره به نشست مشترک شورای عالی استان‌ها با رئیس جمهور دولت سیزدهم در روزهای گذشته پس از وقفه ۱۰ ساله، گفت: همراهی شخص رئیس جمهور در این نشست فوق تصور ما بود که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: بالاترین سطح همکاری وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها در این دوره شکل گرفته است به طوری که وزارت کشور را خانه خود می‌دانیم.

سروری بیان کرد: هدف از برگزاری نشست مشترک شهرداران کلان شهرها در اصفهان تدوین سند هفتم توسعه کشور است، این موضوع مهمی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و همت بلند آن را تحقق بخشیم.

وی افزود: موضوع دوم مطرح شده در نشست با رئیس جمهور تحقق آرمان شهر با حکمرانی اخلاق، معنویت و عقلانیت بود که رئیس جمهور از شورای عالی استان‌ها خواست چشم اندازی مبتنی بر این امر برای جامعه مدیریت شهری تدوین کند که این اقدام یک کار پژوهشی می‌طلبد.

رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: تشکیل کارگروهی با مشارکت وزارت کشور در خصوص بررسی مسائل و چالش‌های شوراهای اسلامی با رویکرد احصای ظرفیت‌های قانونی و رفع نواقص و خلأ قانونی از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در نشست مشترک شورای عالی استان‌ها با رئیس جمهور بود که این اقدام باید به نحو شایسته پیگیری شود.

وی با بیان اینکه موضوع بودجه ۱۴۰۲ نیز در جلسه با رئیس جمهور مطرح شد، گفت: زمانی که بودجه ۱۴۰۱ به مجلس ارائه شد، شاهد یک فاجعه بودیم، زیرا به اغلب ظرفیت‌های درآمدی شهرداری‌ها در بودجه خدشه وارد شده بود که با نهایت تلاش و پیگیری کلان شهرها توانستیم بخشی از اقدامات سال گذشته را جبران کنیم، در این راستا از رئیس جمهور درخواست کردیم قبل از تصویب بودجه سال آینده با شورای عالی استان‌ها مشورت شود که خوشبختانه این درخواست پذیرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل یک کارگروه مشترک برای تهیه لایحه مدیریت یکپارچه شهری از دیگر مباحث مطرح شده در نشست با رئیس جمهور بود که باید از این فرصت خوب پیش آمده در این دوره دولت استفاده کنیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها