|
نویسنده: فاطمه شفیعی

شهردار اصفهان:

ضرورت توجه به شاخص‌های پیامد محور در تدوین بودجه 1402

شهردار اصفهان با تأکید بر ضرورت توجه به شاخص‌های پیامدمحور در تدوین بودجه 1402 گفت: باید مشخص شود هزینه‌های شهری منجر به چه رویدادهای مثبتی در حوزه‌های مختلف شده است.

ضرورت توجه به شاخص‌های پیامد محور در تدوین بودجه 1402

علی قاسم‌زاده روز 15 آبان‌ماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۲ قرار دارد، گفت: تجربه خدمات شهری در حوزه مدیریت بحران نشان داد که باید در تدوین بودجه بر شاخص‌های پیامدمحور تمرکز کنیم.

وی اظهار کرد: بررسی میزان تأثیر فعالیت شهرداری در ارتقای شاخص‌های مثبت و کاهش شاخص‌های منفی را رکن مهمی در روند تدوین بودجه دانست و افزود: حتی در حوزه فرهنگی که سنجش شاخص‌ها امری دشوار است، باید شاخص‌ها را بررسی کرده و بر اساس آن بودجه‌بندی را انجام دهیم.

شهردار اصفهان بیان کرد: به طور مثال می‌توان برنامه‌ریزی کرد که برای ترویج ۱۰ رفتار و فرهنگ شهروندی در شهر تلاش کنیم و از سوی دیگر میزان نزاع را کاهش دهیم.

قاسم زاده تمرکز بر این مولفه‌ها را امری اثرگذار در بازدهی مناسب بودجه ۱۴۰۲ دانست و تصریح کرد: در این راستا می‌توان بررسی کرد در مقابل بودجه ای که هزینه شده است، چه اتفاقات مثبتی در حوزه معماری و شهرسازی، خدمات شهری، فرهنگی و سایر حوزه‌ها رخ داده است.

وی افزود: هوشمندسازی نیز باید بر اساس شاخص‌های قابل سنجش انجام شود تا بتوان بررسی کرد آیا این پدیده سرعت کار را افزایش داده و موجب رضایتمندی شهروندان شده است یا خیر، چراکه نمی‌خواهیم فقط نمایش هوشمندسازی بدهیم و نتیجه این بررسی برای مدیریت شهری بسیار مهم است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها