|

۱۲ کشته و مصدوم درپی دو تصادف در استان اردبیل

فرمانده پلیس راه استان اردبیل از وقوع دو فقره حادثه رانندگی در راه‌های استان طی دو روز اخیر خبر داد و گفت: در اثر این تصادفات، پنج نفر از هموطنان جان باخته و هفت نفر مصدوم شدند.

۱۲ کشته و مصدوم درپی دو تصادف در استان اردبیل

به گزارش شبکه شرق، سرهنگ وحید علیپور با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر روز سه شنبه یک دستگاه خودرو سواری ساینا با یک دستگاه پژو تاکسی روا در کیلومتر ۸۰ جاده اردبیل- سرچم در محدوده سه راهی گنجگاه برخورد کردند که در اثر آن سه نفر از مسافران جان باختند و سه نفر مصدوم شدند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل همچنین گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز هم بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پراید با یک دستگاه خودرو دنا در محور فرعی عنبرلو- محمودآباد در محدوده مغانسر شهرستان پارس آباد ۲ نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر از سرنشینان مصدوم شدند.

وی گفت: از شهروندان استان انتظار می‌رود در هنگام بروز حادثه، با اورژانس ۱۱۵ و پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و در صورت بروز تصادف پیش از هر کاری خونسردی خود را حفظ کرده و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند و در صورتی که مصدوم بیهوش شده و خطر آتش‌سوزی خودرو وجود نداشته باشد، بیمار را به هیچ وجه جابجا نکنند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل تاکید کرد: رانندگان همکاری لازم را با ماموران پلیس‌راه داشته و ضمن پایبندی به مقررات راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از ترمزهای ناگهانی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری و فاصله طولی خودرو خود با وسیله نقلیه جلو را حفظ کنند.

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد که ضمن خودداری از رانندگی به هنگام خستگی و خواب آلودگی با آمادگی کامل رانندگی کرده و هر۲ ساعت، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

او تاکید کرد: تمام سرنشینان خودرو اعم از ردیف جلو و عقب در طول سفر ملزم به بستن کمربند ایمنی هستند.

سرهنگ علیپور ادامه داد: امیدواریم با عمل به توصیه های پلیس و با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان به کمترین حد ممکن برسد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره کل راهداریو حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند تا ۲۹ اسفند تردد در راههای استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر اغلب محورهای استان با بارش برف و باران مواجه هستند.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها