|

چرا باید از صرافی‌های داخلی حمایت کنیم؟

ظرفیت‌های صرافی‌های رمز ارز ایرانی

کارشناسان اعتقاد دارند صرافی‌های رمزارز داخلی در صورت حمایت می‌توانند به مهمترین بازیگران حوزه ارز دیجیتال در کشور تبدیل شوند.

ظرفیت‌های صرافی‌های رمز ارز ایرانی

کارشناسان اعتقاد دارند صرافی‌های رمزارز داخلی در صورت حمایت می‌توانند به مهمترین بازیگران حوزه ارز دیجیتال در کشور تبدیل شوند.

صرافی‌های آنلاین اصلی‌ترین محل تجارت یا خرید و فروش رمزارزها برای میلیون‌ها کاربر علاقمند این حوزه هستند؛ اما نکته جالب اینکه این مدل صرافی‌ها تا همین چندسال پیش در داخل کشور وجود نداشتند. تا قبل از آغاز به کار صرافی‌ها و شرکت‌های ارز دیجیتال ایرانی، تعداد علاقمندان و فعالان این حوزه هم خیلی کم بود و متاسفانه تعداد اندکی از آنها امکان فعالیت با استفاده از پلتفرم‌های خارجی و بین‌المللی را داشتند. در حالی که برای همه آنها موانعی همچون تحریم‌ها، قوانین سختگیرانه بین‌المللی، امکان انواع کلاهبرداری بدون دسترسی به شرکت‌ها، خروج سرمایه‌ها از کشور و ده‌ها دردسر و چالش دیگر وجود داشت. تا همین چندی پیش بسیاری از کاربران ایرانی از طریق صرافی‌های آنلاین بین‌المللی به خرید و فروش انواع رمزارز می‌پرداختند اما مناسفانه حتی معروف‌ترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان دردسرساز شدند و حساب بسیاری از کاربران داخل کشور را مسدود کردند. از زمانی که صرافی‌های رمز ارز داخلی شروع به کار کردند، بسیاری از مشکلات و موانع از بین رفتند و مردم توانستند با خیال راحت به فعالیت و تجارت در این حوزه بپردازند. صرافی‌های رمزارز داخلی علاوه بر اینکه کاربران ایرانی را به شبکه بازار بین‌المللی رمزارزها متصل کردند، در توسعه خدمات و فناوری‌های این حوزه نیز دستاوردهای جالب توجهی برای کشور داشتند.

»»صرافی‌های رمزارز ایرانی، ظرفیت‌های کم‌نظیر

اکسکوینو یکی از صرافی‌های رمز ارز ایرانی است؛ تبدیل، نوبیتکس، والکس، اکسیر هم دیگر بازیگران مهم این حوزه به شمار می‌روند. اکسکوینو شرکتی دانش‌بنیان و ارائه‌دهنده کیف پول رمزارز در ایران است که با بیشترین تعداد کیف پول از حیث تنوع شبکه بلاکچین، شروع به فعالیت کرده است. هدف این صرافی ایجاد بستری امن و رایگان جهت انجام معاملات رمزارزها، آگاهی‌بخشی به فعالان این حوزه و شناخت بیشتر کاربران اعلام شده است. این پلتفرم توانسته است با بهره‌گیری از تیمی متشکل از متخصصین حوزه فناوری‌، امنیت‌، شبکه و محتوا در زمینه رمزارز‌ها و ارائه مطالب آموزشی و تحلیلی، در راستای برآورده ساختن اهداف خود گام بردارد. کاربران می‌توانند در راستای حفظ ارزش پول خود، در فضایی سالم و مطمئن از سرمایه‌گذاری لذت برده و به دنیای بدون واسطه رمزارز‌ها راه پیدا کنند. اکسکوینو با حفظ حریم خصوصی کاربران و ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته، امکان معامله رمزارز‌های برتر (بیت‌کوین، تتر، ریپل و…) را برای ایرانیان فراهم کرده است. وجود مزایایی از قبیل حفظ امنیت دارایی‌های کاربران، امکان فروش برترین رمز ارزهای دنیا بدون نیاز به طی مراحل احراز هویت، دسترسی سریع به سرمایه از طریق اپلیکیشن و وبسایت، امکان تبدیل دارایی‌ها به یکدیگر در بستری یکپارچه و محافظت از دارایی کاربران ایرانی در برابر تحریم‌های بین‌المللی، این کیف پول را از سایر کیف پول‌های موجود متمایز می‌سازد.

»»کارآفرینی برای ایران در شرایط تحریم

فعالان بازار رمزارزها می‌گویند نه تنها وجود صرافی‌های آنلاین در داخل کشور امکان بسیار خوبی است بلکه به عنوان توسعه‌دهنده خدمات فناورانه جدید باید از آنها پشتیبانی کرد. این صرافی‌های رمزارز ایرانی علاوه بر کارآفرینی در شرایط خاص اقتصادی، امکان درآمدزایی در حین آرامش و امنیت برای بسیاری از مردم کشور را فراهم کرده‌اند. کاوه ایمانی، کارشناس بازار رمزارزها در همین زمینه می‌گوید: «صرافی‌های آنلاین در ایران میزان کارآفرینی بالایی دارند و حجم معاملات در بازار رمزارزها را افزایش می‌دهند؛ به ویژه با وجد و حضور آنها در داخل کشور حجم معاملات کریپتوکارنسی ها افزایش می‌یابد.» او ادامه می‌هد: «در این شرایط تحریم‌ها، صرافی‌های آنلاین داخلی به کمک مردم آمده‌اند و به موجب فعالیت این صرافی‌های آنلاین داخلی است که اتصالمان به شبکه رمزارزها قطع نمی‌شود.» ایمانی با تاکید بر این که بسیاری از مردم از طریق خرید و فروش رمزارزها درآمدزایی می‌کنند، می‌گوید: «در شرایط اقتصادی این روزها، صرافی‌های رمز ارز آنلاین امکان درآمدزایی مناسب از طریق تجارت ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند که خب امکان و فرصت بسیار خوبی برای علاقمندان این حوزه است.» این کارشناس اعتقاد دارد درآمدزایی و کمک معیشت در اوضاع نابسامان اقتصادی و بورس کشور، از مزیت‌های بزرگ بازار رمزارزهاست که صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی این امکان را برای مردم کشورمان فراهم کرده اند. او تاکید می‌کند: «البته در بازار رمزارزها و صرافی‌های آنلاین هنوز از نظر قوانین مشکلاتی داریم و این بازار در داخلی کشور نیازمند ساماندهی بیشتر است؛ از سویی صرافی‌های رمزارز داخلی نیز باید نسبت به امنیت کاربران خوداحساس مسئولیت کنند چون هرساله صرافی‌های بزرگ در دنیا مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند و این امر طبیعی است.» ایمانی با اشاره به این که صرافی‌های آنلاین ارائه‌دهنده خدمات فناوری‌های نوین هستند بیان می‌کند: «با ورود و توسعه. هیچ نوع فناوری جدید به بهانه‌های مختلف نباید مخالفت کرد بلکه باید از همه ظرفیت‌ها استقبال کرد.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها