|

اضافه‌شدن امکان اسکان رایگان برای کودکان بیمار توسط موسسه خیریه سیمرغ

مؤسسه سیمرغ، بخش مسئولیت اجتماعی شرکت سفرهای علی‌بابا، علاوه بر ایجاد امکان سفرهای درمانی برای خانواد‌ه‌های محروم، اسکان رایگان بیماران نیازمند را نیز فراهم ساخته است.

اضافه‌شدن امکان اسکان رایگان برای کودکان بیمار توسط موسسه خیریه سیمرغ

مؤسسه «سیمرغ»، یکی از خدمات مسئولیت اجتماعی علی‌بابا که فعالیت‌های خود را در پاییز ۱۳۹۶ با اعزام امدادگران و پزشکان داوطلب به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه  آغاز کرد، اینک بناست به صورت رسمی ارائه خدمات اسکان را به فهرست خدمات خود اضافه کند. به این ترتیب با فراهم‌آوردن امکان اقامت رایگان برای کودکان بیمار و خانواده‌هایشان در هتل‌ها و اقامتگاه‌های استاندارد و بهداشتی، این موسسه به نقطه اتکایی برای سیستم درمانی و بهداشتی کشورمان تبدیل خواهد شد.

فاطمه اشرفی مدیرعامل مؤسسه «سفرهای سیمرغ» در رابطه با اضافه‌شدن و شکل‌گیری این خدمت گفت: «نقطه تمرکز سیمرغ در فاز نخست، تأمین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس بود؛ اما با توجه به اسکان تعداد زیادی از خانواده‌های بیمار در حوالی بیمارستان‌ها در فصول سرد و گرم و تأثیرات نامطلوب آن در روند پیگیری درمان کودکان، از ابتدا اسکان را نیز در بعدی کوچک مدنظر داشتیم.»

او در ادامه با ارائه آمار از خدمات سیمرغ تا به امروز افزود: «ما قصد داشتیم تا با کسب تسلط و شناخت کافی از چالش‌ها و مسائل بیماران نیازمند و دغدغه‌هایشان، دامنه خدمات سیمرغ را در بهترین زمان به شکل اصولی گسترش دهیم. اضافه‌شدن امکان اقامت رایگان کودکان محروم و خانواده‌هایشان در همین راستا شکل گرفت تا خدمات سیمرغ را در مسیر ایفای نقش مؤثرتر در چرخه درمان نیازمندان تکمیل کند. درنتیجه در مدت کمتر از یک سال به میزان حدود ۳۰۰ نفر شب، اقامتگاه و هتل برای بیماران و خانواده‌هایشان رزرو شد؛ به‌عبارتی چیزی حدود ۶ درصد کل خدمات سیمرغ را با توجه به امکاناتمان در همین فاز ابتدایی به این موضوع اختصاص داده‌ایم. این تنها آغاز راه است؛ چراکه خود را متعهد کرده‌ایم تا به طرز پرشتابی به حجم این خدمات سال به سال بیافزاییم.»

سیمرغ تاکنون بالغ بر ۴۵۰۰ سفر برای خانواده‌های کم‌برخوردار دارای کودک تامین کرده که معادل ۴ میلیون و هفتصد هزار نفر کیلومتر خدمت است. این در حالی است که به گفته این موسسه خدمات اشاره شده حتی در موارد اورژانسی در کمتر از ۵ دقیقه تأمین می‌شوند. در این مؤسسه به عنوان نخستین خیریه متمرکز بر تأمین سفرهای درمانی، سعی می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعت سفر، راهکاری یکپارچه، هدفمند و مدون برای حل مسئله هزینه رفت‌و‌آمد بیماران نیازمند به مقاصد درمانی خلق شود.  

 

سیمرغ که با نگاه ویژه به حلقه مفقوده بخش بهداشت و درمان کشور، یعنی «سفرهای درمانی»، آغازگر حرکتی نو در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی بوده است، عنوان کرده آماده همکاری با تمام شرکت‌های حوزه سفر است که قصد دارند مسئولیت اجتماعی‌شان را در راستای اهداف کلان و منطق کسب‌و‌کارشان تعریف کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها