|

با ایمپلنت فوری، در یک روز دندان بکارید

ایمپلنت فوری یک روش موثر است که به بیمار این امکان را میدهد در یک روز دندان از دست رفته خود را دوباره به دست بیاورد.

با ایمپلنت فوری، در یک روز دندان بکارید

هیچ کسی دوست ندارد که بدون دندان باشد. فقدان دندان ها نه تنها روی ظاهر و زیبایی تاثیر منفی دارد بلکه مشکلات گوارشی زیادی را هم ایجاد میکند زیرا این فرد نمیتواند مواد غذایی را به خوبی بجود که در نهایت به سوء هاضمه ختم خواهد شد. روش هایی از قبیل روکش، بریج و لمینت دندان به ندرت برای جبران دندان از دست رفته موثر هستند. بهترین راه حل برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان است اما این متد  زمان بر است زیرا مراحل آن طولانی میباشد، اما نگران نباشید. اگر برای کاشت دندان عجله دارید، میتوانید با کاشت ایمپلنت فوری در یک روز صاحب دندان شوید.

ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه چیست؟

پیش از اینکه وارد بحث ایمپلنت فوری دندان شویم، ابتدا باید بدانید که ایمپلنت چیست؟ ایمپلنت دندان یک پایه تیتانیومی و پیچی شکل است که داخل فک فرو رفته و جایگزین ریشه از دست رفته دندان میشود، درواقع میتوان گفت ایمپلنت مانند یک ریشه مصنوعی میماند. 

کاشت ایمپلنت فوری یا ایمپلنت دندان یک روزه، روشی است که در آن فرآیند کشیدن دندان قبلی و قرار دادن دندان جدید هر دو به طور همزمان و در یک روز انجام میشوند، نه اینکه بین مرحله اول و دوم ایمپلنت دندان معمولی، سه تا شش ماه فاصله بیوفتد. در ایمپلنت فوری، یک روکش موقتی روی ایمپلنت قرار داده میشود و سپس پروتز دائمی حدود 6 ماه بعد روی دندان قرار میگیرد. 

ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه چیست؟

با آنکه ایمپلنت یک روش موثر برای کاشت دندان میباشد اما بسیاری از بیماران به خاطر پروسه طولانی مدت آن از انجام این روش منصرف میشوند. مراحل کاشت دندان با روش ایمپلنت به خودی خود طولانی است اما چیزی که این روش را به یک تکنیک زمان بر تبدیل میکند، روند بهبودی لثه بیمار میباشد. 

در ایمپلنت دندان معمولی، وقتی که ایمپلنت به داخل لثه فرو میرود، باید حدود 3 تا 5 ماه بگذرد تا استخوان اطراف آن به خوبی رشد کند. در طی این مدت، جای این دندان خالی میماند. این اتفاق زمانی بدتر میشود که یکی از دندان های جلویی باید ایمپلنت شوند. از آنجایی که دندان های قدامی کاملا در چشم هستند، خالی ماندن جای آنها به مدت چند ماه، قطعا صدمه زیادی به زیبایی و اعتماد به نفس بیمار میزند. در چنین شرایطی میتوان با روش ایمپلنت فوری در یک روز دندان بکارید.

چه افرادی میتوانند کاشت ایمپلنت فوری انجام دهند؟

تنها شرط لازم برای انجام ایمپلنت دندان یک روزه این است که استخوان فک شما از تراکم کافی برخوردار باشد. چنانچه استخوان فک شما به اندازه کافی محکم نباشد، با عمل پیوند استخوان میتوان شرایط لازم را برای انجام ایمپلنت فوری دندان مهیا کرد. اگر مطمئن نیستید که کاندید منسبی برای انجام ایمپلنت فوری هستید یا نه، بهتر است که با یکی از متخصصان ایمپلنت دندان فوری کلینیک ایرانمهر مشورت کنید. دندانپزشک وضعیت دندان شما را بررسی کرده و نظر خود را میگوید.

آیا ایمپلنت یک روزه به اندازه ایمپلنت دندان معمولی موثر است؟

مهم ترین مزیت ایمپلنت فوری دندان کوتاه بودن پروسه درمانی آن میباشد و دیگر نیازی نیست که بارها به مطب دندانپزشکی مراجعه نمایید، از طرفی ایمپلنت دندان یک روزه ظاهر و عملکرد کاملا مشابه به دندان های طبیعی دارد، اما در کنار این مزایا، این روش معایبی نیز دارد.

بزرگترین خطری که در روش ایمپلنت فوری وجود دارد، احتمال شکست ایمپلنت در نقطه ای که یکپارچگی استخوان وجود ندارد، میباشد. شکست ایمپلنت فوری، باعث بی نتیجه ماندن اثر این تکنیک میشود. البته احتمال شکست در کاشت ایمپلنت فوری حدود 10 تا 15 درصد است و علت این امر، عدم رشد استخوان در محل ایمپلنت میباشد. از زمان قرار گرفتن پایه ایمپلنت در داخل فک، باید حدود 3 تا 5 ماه بگذرد تا این پایه به خوبی با استخوان جوش بخورد و استخوان رشد کند. از آنجایی که در ایمپلنت یک روزه، کشیدن و کاشت دندان هر دو در یک روز انجام میشوند، در نتیجه استخوان به خوبی رشد نمیکند.

بهترین مرکز ایمپلنت فوری در تهران

بهترین کلینیک ایمپلنت فوری در تهران کجاست؟

پیدا کردن یک کلینیک  حرفه ای برای ایمپلنت فوری در تهران کار مشکلی است، اما ما یک دندانپزشکی حرفه ای و مجرب برای ایمپلنت یک روزه پیشنهاد میدهیم. کلینیک ایرانمهر (https://iranmehrdental.com) متخصصان ایمپلنت بسیار ماهری دارد که میتوانند این روش را با بالاترین دقت در یک روز انجام دهند. 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها