|

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

بسیاری از افراد این سوال را در ذهن خود دارند که آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟ در این مقاله قصد داریم از 0 تا 100 ایمپلنت دندان و سوالاتی که ممکن است شما عزیزان در خصوص ایمپلنت داشته باشید را پاسخ دهیم.

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

بسیاری از افراد این سوال را در ذهن خود دارند که آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟ در این مقاله قصد داریم از 0 تا 100 ایمپلنت دندان و سوالاتی که ممکن است شما عزیزان در خصوص ایمپلنت داشته باشید را پاسخ دهیم.

ایمپلنت دندان یکی از روش های نوین پزشکی می باشد که باعث شد بسیاری از افرادی که از نداشتن دندان رنج می بردند، به وسیله این روش بتوانند دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنند. جدا از مزایا و معایبی که این روش کاشت دندان دارد؛ یکی از پر طرفدارترین روش های کاشت دندان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

تاریخچه ایمپلنت دندان به سال 1990 در ایران باز می گردد. در اوایل ورود روش ایمپلنت به کشور بسیاری از مردم ترس ناشناخته ای نسبت به آن داشتند و تمایلی به انجام آن نداشتند. با گذر زمان اما قضیه کمی متفاوت تر از قبل شد و ترس مردم نسبت به این قضیه کم و کم تر شد.

شاید یکی از دلایل ترس مردم از ایمپلنت دندان مربوط به ادعای برخی بود که این تصور را داشتند که ایمپلنت باعث سرطان در بدن انسان می شود. بعد از این ادعا تحقیقات گسترده ای در خصوص این موضوع شد اما مشخص شد فلز سازنده ایمپلنت هیچ گونه خطر و یا عوارضی برای سلامتی انسان ندارد.

1

                                                                                               ایمپلنت دندان

 

مراحل ایمپلنت دندان

اگر تصمیم به ایمپلنت دندان خود گرفته اید؛ باید یک سری مراحل را قبل از انجام ایمپلنت طی کنید تا دندان پزشک بتواند نسبت به موقعیت دهان و فک شما آگاهی پیدا کند. در ابتدا نیاز است تا از دهان و فک شما عکس گرفته شود. بعد از انجام این مرحله نوبت به این می رسد تا دندان پزشک محل دقیقی که قرار است تا ایمپلنت درون آن قرار بگیرد را به دقت بررسی نماید.

بعد از انجام بررسی های لازم نوبت به گذاشتن ایمپلنت درون دهان می رسد. در این مرحله دندان پزشک شروع به برش لثه می نماید، بعد از برش لثه ایمپلنت را درون آن قرار می دهد و سپس اقدام به بخیه زدن لثه می نماید. بعد از بخیه زدن دندان پزشک پروتز دندان را بر روی ایمپلنت قرار می دهد.

این تصور را نداشته باشید که در یک جلسه می توانید تمامی مراحل ایمپلنت را انجام دهید چرا که این طور نیست و هر دندان پزشک بسته به شرایط شما مدت زمان انجام ایمپلنت را تعیین می کند.

عوارض کوتاه مدت بعد از انجام ایمپلنت دندان

تا به اینجا که به جواب سوال خود یعنی آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود، رسیدید نوبت به توضیحات باقی مراحل می رسد. بعد از انجام ایمپلنت شما با درد هایی که موقتی هستند مواجه خواهید شد که جای نگرانی ندارد؛ اما در صورتی که درد مستمر باشد و بیش از ده روز به طول بیانجامد، نیاز است تا به دندان پزشک خود مراجعه نمایید و او را در جریان این قضیه بگذارید.

احساس درد داشتن: بعد از هر عمل جراحی، فرد تا چند روز متحمل درد خواهد بود و این یک موضوع اجتناب ناپذیر می باشد. از آن جایی که عمل ایمپلنت دندان نیز یک عمل جراحی محسوب می شود، پس داشتن درد بعد از انجام ایمپلنت دندان، امری طبیعی است. معمولا استفاده از مسکن ها می تواند درد شما را تا حد زیادی تسکین دهد.

ظاهر شدن کبودی: به سبب انجام جراحی و بخیه خوردن لثه های شما ممکن است اطراف محلی که ایمپلنت دندان انجام شده است، کبودی ظاهر شود. پس این مورد نیز یک امری طبیعی است و شما نباید از بابت آن نگرانی داشته باشید.

خونریزی: از آن جایی که در عمل ایمپلنت دندان نیاز است تا لثه شما بخیه زده شود؛ پس خونریزی لثه نیز یک امری اجتناب ناپذیر می باشد.

متورم شدن لثه: تورم در ناحیه لثه و صورت یکی دیگر از عوارض بعد از انجام ایمپلنت دندان می باشد. پس در صورت متورم شدن لثه ها احساس ترس نکنید.

عوارض بلند مدت ایمپلنت

مواردی که در قسمت قبل به آن اشاره شد عوارض کوتاه مدت بعد از عمل ایمپلنت است؛ اما ایمپلنت دندان ممکن است در دراز مدت نیز دارای عوارضی باشد که این موارد را نیز بیان می کنیم.

بعد از انجام هر عملی نیاز است تا یک مدت معین مراقبت های ایمپلنت دندان خاصی را رعایت کنیم تا بتوانیم به نتیجه مورد نظرمان برسیم. ایمپلنت دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بعد از انجام ایمپلنت دندان باید با مراقبت های بعد از آن نیز آشنا باشید. در صورتی که این تصور را داشته باشید که ایمپلنت یک روش دائمی برای کاشت دندان می باشد و از دندان خود مراقبت نکنید در این صورت ایمپلنت شما شل و بعد از مدتی از جای خود می افتد. در واقع این موضوع یکی از مهم ترین عوارض ایمپلنت دندان می باشد.

امکان بروز عفونت نیز از دیگر عوارض بعد از ایمپلنت دندان می باشد. در صورتی که دندان پزشک فردی ماهر و با تجربه نباشد؛ ممکن است به درستی کار ایمپلنت را انجام ندهد و شما دچار عفونت لثه و دندان شوید. شاید یکی از جواب های سوال آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود، همین موضوع عفونت باشد که در صورت بی توجهی به آن به بیماری های مختلفی دچار شوید.

شکستگی ایمپلنت نیز از دیگر موارد عوارض بلند مدت محسوب می شود. در صورتی که از دندان خود به عنوان ابزاری برای شکستن اجسام سفت استفاده کنید، به مرور زمان ایمپلنت دندان شما شکسته خواهد شد.

سوالات متداول در خصوص ایمپلنت

 ممکن است برخی سوالات برای شما پیش آید که سوالات دیگر افراد نیز می باشد و تحت عنوان سوالات متداول قصد پاسخگویی به آن ها را داریم.

2

                                                                                           دندان

 

آیا بعد از انجام ایمپلنت دندان، خللی در جویدن غذا وارد می شود؟

پاسخ این سوال خیر است چرا که ایمپلنت دندان هیچ گونه خللی در زندگی روزمره فرد ایجاد نمی کند. ممکن است برخی اوقات ممکن است غذای جویده شده در زیر ایمپلنت دندان قرار گیرد که در این صورت با استفاده از نخ دندان و خلال دندان می توان غذای جویده شده را خارج کرد.

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

پاسخ این سوال به کرات در مقاله داده شده است؛ تاکنون هیچ گونه گزارشی در ارتباط با سرطان زا بودن ایمپلنت گزارش نشده است.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

در خصوص هزینه ایمپلنت نمی توان نظری داد چرا که هر دندان پزشکی متناسب با شرایط کاری و اصولی کاری خود این مبلغ را مشخص می کند.

آیا روش های دیگری برای کاشت دندان وجود دارد؟

بله جز ایمپلنت دندان، روش های دیگری برای کاشت وجود دارد اما هیچ کدام محبوبیت این روش را بین عموم مردم ندارند. در این مقاله سعی کردیم تا در خصوص این سوال که آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود یا خیر توضیحات کاملی دهیم. امیدواریم با خواندن این مقاله به جواب سوال های خود رسیده باشید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها