|

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

آخرین وضعیت فعالیت توفان حاره‌ای در مکران و دریای عمان

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: توفان حاره‌ای از روزهای گذشته مدام رصد می‌شد و رصد آن ادامه دارد، این سامانه از شب گذشته وارد سیستان و بلوچستان شد و بارش‌های بسیار خوبی در چابهار و مناطق اطراف داشت.

آخرین وضعیت فعالیت توفان حاره‌ای در مکران و دریای عمان

به گزارش فارس، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسازمان هواشناسی با بیان اینکه توفان حاره‌ای از شب گذشته وارد سیستان و بلوچستان شد، گفت: امروز فعالیت این چرخند تا شرق هرمزگان هم کشیده می‌شود و بارش‌های خوبی در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهیم داشت.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت فعالیت توفان حاره‌ای در مکران و دریای عمان همچنین نقاط ساحلی و جنوب سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: این سامانه جوی از روزهای گذشته مدام رصد می‌شد و رصد آن ادامه دارد، این سامانه از شب گذشته وارد سیستان و بلوچستان شد و بارش‌های بسیار خوبی در چابهار و مناطق اطراف داشت.

وی ادامه داد: در جنوب سیستان و بلوچستان تا ساعت ۶:۳۰ امروز، ۴۴ میلیمتر بارش ثبت‌ شد و البته بارش‌ها ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز انتظار داریم، فعالیت این چرخند حاره‌ای تا شرق هرمزگان هم کشیده شود و بارش‌های خوبی در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز آینده ۱۱ مهر شدت فعالیت این چرخند حاره‌ای روی سیستان و بلوچستان کاهش می‌یابد، اما در شرق هرمزگان کماکان بارش‌ها ادامه دارد و روز ۱۲ مهر بارش‌ها به پایان می‌رسد.

وی اظهار کرد:‌ این سامانه جوی در مناطق ساحلی و فراساحل موجب ایجاد موج شده است، در ساحل با موج‌های تا ۳ متر و اواسط دریا با موج‌های تا ۶ متر مواجه هستیم و امروز تعداد موج‌ها بیشتر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه روز ۱۲ مهر کاملا از منطقه ما خارج می‌شود، گفت: این سامانه فردا ۱۱ مهر روی دریای عمان، شرق هرمزگان و بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان فعال خواهد بود.

ضیائیان یادآور شد: هشدارهای قبلی درباره این سامانه جوی، کماکان معتبر است و پیش‌بینی وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، خسارت ناشی از وزش باد شدید، آبگرفتگی گسترده معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها وجود دارد.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود ممانعت از ترددد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها در دستور کار باشد و کماکان از تردد و چرای دام در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و در کنار بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها