|

آخرین آمارهای جهانی کرونا

براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۷۴۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۱۹۱ نفر رسیده و مرگ ۷۴۵ هزار و ۹۲۷ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است .

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد .

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۱۳ نفر از مبتلایان به کووید- ۱۹ بهبود یافته‌اند .

از میان شش میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۵۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۳۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۶۱۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند .

همچنین از ۱۴ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۴۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۱۳ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۴۵ هزار و ۹۲۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند .

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید- ۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است .

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید- ۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند .

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند .

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است :

۱ . آمریکا پنج میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۵۷ مبتلا، ۱۶۷ هزار و ۷۴۹ قربانی

۲ . برزیل سه میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۹۳ مبتلا، ۱۰۳ هزار و ۹۹ قربانی

۳ . هند دو میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۰۵ مبتلا، ۴۶ هزار و ۱۸۸ قربانی

۴ . روسیه ۸۹۷ هزار و ۵۹۹ مبتلا، ۱۵ هزار و ۱۳۱ قربانی

۵ . آفریقای جنوبی ۵۶۶ هزار و ۱۰۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۷۵۱ قربانی

۶ . مکزیک ۴۹۲ هزار و ۵۲۲ مبتلا، ۵۳ هزار و ۹۲۹ قربانی

۷ . پرو ۴۸۹ هزار و ۶۸۰ مبتلا، ۲۱ هزار و ۵۰۱ قربانی

۸ . کلمبیا ۴۱۰ هزار و ۴۵۳ مبتلا، ۱۳ هزار و ۴۷۵ قربانی

۹ . شیلی ۳۷۶ هزار و ۶۱۶ مبتلا، ۱۰ هزار و ۱۷۸ قربانی

۱۰ . اسپانیا ۳۷۳ هزار و ۶۹۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۸۱ قربانی

پس از آن ایران با ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ مبتلا و ۱۸ هزار و ۸۰۰ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است .

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۲ هزار و ۷۸۹ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۱ هزار و ۴۶۸ مبتلا، پاکستان با ۲۸۵ هزار و ۱۹۱ مبتلا، بنگلادش با ۲۶۳ هزار و ۵۰۳ مبتلا، آرژانتین با ۲۶۰ هزار و ۹۱۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۱ هزار و ۲۳۷ مبتلا، ترکیه با ۲۴۳ هزار و ۱۸۰ مبتلا، آلمان با ۲۱۹ هزار و ۵۳۰ مبتلا، فرانسه با ۲۰۴ هزار و ۱۷۲ مبتلا، عراق با ۱۵۶ هزار و ۹۹۵ مبتلا، فیلیپین با ۱۳۹ هزار و ۵۳۸ مبتلا، اندونزی با ۱۲۸ هزار و ۷۷۶ مبتلا، کانادا با ۱۲۰ هزار و ۴۲۱ مبتلا، قطر با ۱۱۳ هزار و ۶۴۶ و قزاقستان با ۱۰۰ هزار و ۸۵۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند .

همچنین مصر با ۹۵ هزار و ۸۳۴ مبتلا، اکوادور با ۹۵ هزار و ۵۶۳ مبتلا، بولیوی با ۹۳ هزار و ۳۲۸ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۶ هزار و ۵۹۳ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۷۳۷ مبتلا، سوئد با ۸۳ هزار و ۱۲۶ مبتلا، اوکراین با ۸۳ هزار و ۱۱۵ مبتلا، عمان با ۸۲ هزار و ۵۰ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۸۱ هزار و ۹۴ مبتلا، پاناما با ۷۶ هزار و ۴۶۴ مبتلا، بلژیک با ۷۵ هزار و ۸ مبتلا، کویت با ۷۳ هزار و ۶۸ مبتلا، بلاروس با ۶۹ هزار و ۵ مبتلا، رومانی با ۶۳ هزار و ۷۶۲ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۲ هزار و ۹۶۶ مبتلا، هلند با ۵۹ هزار و ۹۷۳ مبتلا، گواتمالا با ۵۷ هزار و ۹۶۶ مبتلا، سنگاپور با ۵۵ هزار و ۳۵۳ مبتلا، لهستان با ۵۲ هزار و ۹۶۱ مبتلا و پرتغال با ۵۲ هزار و ۹۴۵ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند .

کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی، استرالیا و السالوادور نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها