|

علت انفجار خط انتقال گاز تبریز چه بود؟

خط انتقال گاز در غرب تبریز دچار انفجار شد.

علت انفجار خط انتقال گاز تبریز چه بود؟

به گزارش شبکه شرق، خط انتقال گاز در کیلومتر پنج تبریز به بازرگان، ساعت ۱۱ و ۵ دقیقه صبح امروز (یکشنبه، ۲۲ بهمن‌ماه) به دلیل فرسایش بر اثر ترکیدگی منفجر شد.

طبق اعلام وزارت نفت، انفجار خط انتقال گاز تبریز- بازرگان هیچ تلفات جانی نداشته و گاز همه مشترکان نیز وصل است.

خط انتقال گاز ۴۰ اینچ در کیلومتر ۵ تبریز به بازرگان ساعت ۱۱ و ۵ دقیقه صبح امروز (یکشنبه، ۲۲ بهمن‌ماه) به دلیل فرسایش بر اثر ترکیدگی منفجر شده است که طبق اعلام وزارت نفت، هیچ آسیب جانی و آتش‌سوزی در پی نداشته است.

شرایط اکنون در کنترل تیم‌های ارزیاب و عملیات منطقه هشت عملیات انتقال گاز است و به دلیل قطع اتوماتیک گاز و خروج آن از خط لوله، آتش‌سوزی رخ نداده است.

گاز همه مشترکان وصل است و هیچ قطعی گازی در اثر این حادثه رخ نداده است.

همچنین، فیروز خدایی، مدیرعامل منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران گفت: ظهر امروز «یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۴۰۲» خط لوله انتقال گاز تبریز- بازرگان، در منطقه غرب تبریز دچار ترکیدگی شد؛ شیرهای اتوماتیک به موقع عمل کردند، گاز قطع شد و مانع از آتش‌سوزی و خسارت شد.

 مدیرعامل منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران افزود: این حادثه تلفاتی نداشته و آتش‌سوزی نیز رخ نداده است. با اقدامات انجام‌شده، هیچ‌یک از شهرهای منطقه در ساعات آینده مشکل گاز شهری نخواهند داشت. بر اساس بررسی‌های اولیه، حادثه بر اثر فرسودگی لوله‌های انتقال اتفاق افتاده است.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها