|

رونمایی خرید vps خارجی بلوسرور از دیتاسنتر هتزنر و لینود

Linode یک ارایه دهنده میزبان ابری (Virtual Private Server) معروف است و هر کسی که می خواست وب سایتی را روی سرور مجازی VPS ابری میزبانی کند، نام این شرکت را باید شنیده باشد. در سال 2003 تاسیس شد و در کشورهای مختلفی سرویس ابری به فروش میرساند.

رونمایی خرید vps خارجی بلوسرور از دیتاسنتر هتزنر و لینود

Hetzner Online یک ارایه دهنده وب میزبانی وب و اپراتور مرکز داده است که در Gunzenhausen، آلمان واقع شده است. در سال 1997 تاسیس شد، این شرکت میزبانی سرور اختصاصی و هاست اشتراکی، خرید سرور مجازی ابری، دامنه، گواهینامه های SSL را با قیمت های رقابتی را به فروش میرساند. Hetzner Online از طریق ترکیبی از فناوری پایدار، قیمت گذاری بسیار مناسب و رقابلتی، پشتیبانی، موقعیت خود را در بازار در سطح ملی و بین المللی به طور مداوم تقویت کرده است. امروزه یکی از بزرگترین ارایه دهندگان خدمات ابری در اروپا است و دارای مرکز داده در آلمان و فنلاند و آمریکا است.

بلوسرور یک هاستینگ و ارایه دهنده خرید vps سرور مجازی ابری از دیتاسنتر Hetzner ، Linode ، vultr ، digitalocean و مراکز داده دیگر است. از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد و بصورت تخصصی در فروش سرور مجازی فعالیت دارد. در Blueserver سرور مجازی انواع کشورهای رایج و غیر رایج با بیش از 50 لوکیشن را میتوانید تهیه کنید.

 

 

بررسی لینود

لینود یکی از بزرگترین و معروف ترین ارائه دهندگان خدمات ابری در جهان محسوب می شود. دارای شبکه اینترنت قوی و کنترل پنل با کاربری آسان محبوب است و به عنوان یک پلت فرم محبوب رایانش vps ابری در دسترس است، به عبارت ساده، Linode یک شرکت میزبانی خرید سرور مجازی لینوکس ابری است.

22

 

 

Linode در سال 2003 توسط کریستوفر آکر راه اندازی شد. شرکت آن در شهر نیویورک مستقر است و دارای مرکز داده در اروپا، آسیا و آمریکا است. توسط Better Business Bureau رتبه غیرمعمول A+ را دریافت کرد و در لیست Forbes از آینده ‌دارترین شرکت‌های آمریکا در سال‌های 2012 و 2013 قرار گرفت. لینود در حال حاضر 11 مرکز داده در سراسر جهان از جمله آلمان، انگلیس، آمریکا و کشورهای آسیایی دارد و سرور مجازی vps این سرویس دهنده ابری در بلوسرور قابل خرید است.

چند ویژگی لینود

 

امنیت، انعطافپذیری : این میزبانی پیشرفته ترین اقدامات امنیتی را برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما ارائه می دهد. علاوه بر این، می‌توانید بین پلن های مختلف جابجا بشید و با افزایش نیاز خود پلن سرورها را افزایش دهید. لینود همچنین از قابلیت anti DDOS رایگان نیز پشتیبانی میکند و در زیرساخت تمام سرورهای خود آنتی دیداس ارایه میدهد.

 

سرور مجازی با GPU : لینود همچنین قادر به ارائه سرور مجازی های ابری GPU برای یادگیری ماشین، پردازش ویدیو است.

 

مقرون به صرفه بودن ذخیره سازی ابری : در مقایسه با AWS و Google Cloud Platform، امکانات ذخیره‌سازی ابری Linode به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر به ازای هر گیگابایت هستند، و هیچ هزینه اضافی برای انتقال داده‌های خروجی وجود ندارد.

اگر می‌خواهید وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های کاربردی در مقیاس بزرگ را اجرا کنید اما نمی‌خواهید روی سخت‌افزار گران ‌قیمت سرمایه‌گذاری کنید، Linode یکی از گزینه های خرید است. قیمت سرورهای لینود به نسبت digitalocean – vultr ارزانتر است، اما به پای سروررهای هتزنر و بلوسرور نمیرسد.

33

لینود دارای چهار نوع طرح برای خرید vps است

 

  • سرور با CPU اختصاصی
  • سرور با CPU اشتراکی
  • سرور با Ram بالا
  • سرور دارای GPU

 

بررسی هتزنر

هتزنر سرورهای جدیدی از نسل CPU ARM را برای فروش قرار داده، سرورهای دارای پردازنده‌های قوی Ampere Altra و با CORE بالا هستند و با قیمت فقط با 3.79 یورو در ماه شروع می‌شوند. CPU های ARM به تازگی اضافه شدند و فقط امکان نصب سیستم عامل لینوکس را دارند، اما مرکز داده هتزنر از پردازنده های Intel و AMD نیز پشتیبانی میکند و که هم سیستم عامل ویندوز و هم لینوکس قابل ارایه هست و میتوان هر 2 معماری این CPU ها را در بلوسرور برای خرید VPS انتخاب کرد.

 

 

همه پلن ها دارای آدرس IPv4 و IPv6 Public هستند. هزینه سرورهای دیتاسنتر هتزنر بصورت ساعتی است، ولی اگر بیشتر از 1 ماه استفاده کنید، هزینه کمتری به نسبت استفاده ساعتی پرداخت خواهید کرد. با نمونه‌های جدید Arm64 Cloud، ما می‌توانیم به مشتریان خود گزینه‌ها و انعطاف ‌پذیری بیشتری و با نسبت قیمت به عملکرد شگفت‌انگیز ارائه دهیم.

 

Hetzner بیش از یک سال پیش همکاری خود را با Ampere آغاز کرد و در آن زمان سرور اختصاصی مبتنی بر Arm64 را معرفی کرد. هر چهار مدل جدید سرور ابری را در پارک مرکز داده فالکنشتاین آلمان راه اندازی کرده است و به تدریج آنها را به مکان های دیگر اضافه خواهد کرد.

 

بررسی بلوسرور

سرور مجازی لینود به تازگی به بلوسرور اضافه شده و در کنار دیتاسنتر هتزنر ارایه میشود، اگر بخواهیم این دو سرویس دهنده را مقایسه کنیم، به نسبت قیمت، سخت افزار و امکانات، VPS دیتاسنتر hetzner که در blueserver ارایه میشود، به مراتب بهتر از ارایه دهنده لینود است.

مقایسه قیمت سرور مجازی بلوسرور از دیتاسنتر لینود و هتزنر

در سرورهای دیتاسنتر هتزنر که در بلوسرور ارایه میشود، امکان نصب ویندوز 2019 و 2022 فراهم است، در حالیکه در لینود فقط سرور با سیستم عامل لینوکس ارایه میشود. ترافیک خروجی سرورهای مرکز داده هتزنر 20 ترابایت برای تمام وی پی اس ها است، در حالیکه در لینود از 1 ترابایت شروع میشود. سرورهای دیتاسنتر هتزنر دارای پورت 10Gbps برای تمام مراکز داده و تمام پلن ها از 2 گیگ رم تا 32 گیگ رم هستن، اما vps های لینود دارای پورت شبکه 40/1 Gbps یعنی 40Gbps ورودی و به ترتیب افزایش پلن، پورت خروجی افزایش میابد.

اگر نیاز به تنوع موقعیت برای سرورهای لینوکسی دارید میتوانید از سرورهای linode استفاده کنید، همچنین در سرورهای دیتاسنتر هتزنر سیستم عامل ویندوز و لینوکس با قیمت و سخت افزار عالی در بلوسرور ارایه میشود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها