|

افشاگری خبرساز «من‌ و تو» درباره آرشیو صداوسیما

صحبت‌های مدیر شبکه «من‌وتو» در خصوص نحوه دسترسی به فیلم‌های قدیمی موجود در آرشیو صداوسیمای ایران خبرساز شده است.

افشاگری خبرساز «من‌ و تو» درباره آرشیو صداوسیما

به گزارش شبکه شرق، زمانی که شبکه مستند صداوسیما در ایران راه‌اندازی شد، به برخی از مستندسازان اجازه دسترسی به آرشیو صداوسیما را داده بودند تا با فیلم‌های قدیمی، مستند بسازند. افرادی با ما تماس گرفتند و پیشنهاد دادند که در قبال پرداخت مبلغی، فیلم‌ها را در اختیار ما قرار دهند؛ ما هم فیلم‌ها را خریدیم و با آن‌ها مستندهای تاریخی ساختیم.

برترین‌ها نوشت: «بخشی از صحبت‌های مدیر شبکه «من‌وتو» در خصوص نحوه دسترسی به فیلم‌های قدیمی موجود در آرشیو صداوسیمای ایران حاشیه‌ساز شد.

کیوان عباسی، مدیر شبکه «من و تو» می‌گوید: زمانی که شبکه مستند صداوسیما در ایران راه‌اندازی شد، به برخی از مستندسازان اجازه دسترسی به آرشیو صداوسیما را داده بودند تا با فیلم‌های قدیمی مستند بسازند. افرادی با ما تماس گرفتند و پیشنهاد دادند که در قبال پرداخت مبلغی، فیلم‌ها را در اختیار ما قرار دهند و ما هم فیلم‌ها را خریدیم و با آن‌ها مستند‌های تاریخی ساختیم.

البته برای ساخت برخی از مستند ها از جمله مستند رضاشاه، از آرشیوهای موجود در خارج کشور از جمله در انگلیس و آلمان نیز استفاده کردیم.»

گفتنی است؛ پیش‌تر، مقامات ایرانی از ربوده شدن آرشیو صداوسیما و فروش نسخه دیجیتالی‌شده آن، به شبکه من‌وتو خبر داده بودند.

منبع: برترین ها
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها