|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و هفتم خرداد

از پیش کشیدن استیضاح رئیس مجلس تا بحث بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری

هاشمی رفسنجانی روز بیست و هفتم خرداد از دیدار با معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، یکی از نمایندگان مجلس و اتفاقات روز پارلمان و برخی اخبار خارجی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

از پیش کشیدن استیضاح رئیس مجلس تا بحث بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری

با معاونان مرکز تحقیقات [استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشتیم. عمده وقت، صرف بحث دربارۀ انتخابات [ریاست‌جمهوری]، ارزیابى، ریشه‌یابى و تحلیل راجع به آینده شد و نتیجه این بود که طرفداران نظام اسلامى، باید شیوه، ادبیات و افکار خود را اصلاح نمایند.

عصر آقاى موسى قربانى، نماینده قائن آمد. ماجراى امروز مجلس را تعریف کرد که در مورد طرح تحقیق و تفحص از صداوسیما، تشنج به وجود آمده و بعد از بحث‌هاى زیاد که تا ساعت یازده طول کشیده، آقاى [مهدی] کروبى، [رئیس مجلس]، پذیرفته که مخالف آیین‌نامه است و آن را از دستور حذف کرده و این اقدام، اعتراض گسترده چپى‌ها را در پى داشته؛ جمعى به عنوان اعتراض جلسه را ترک کرده و جمعى طرح دوفوریتى براى جبران کار داده‌اند و هیئت‌رئیسه پذیرفته که در جلسه خود بررسى کند و مسئله استیضاح رئیس مجلس را پیش کشیده‌اند. سیاسى‌کاری‌هاى نامناسب آنها را توضیح داد و براى علاج این وضع نامناسب، چاره‌جویى کرد. آقاسید[حسین] یعقوبی‌خلخالى آمد. گزارشى از اقداماتش در مورد ترویج حفظ قرآن و آیات‌الاحکام و... داد و استمداد کرد.

سوریه، بخشى از نیروهاى خود را از لبنان خارج کرده است؛ گرچه در لفظ مقاومت داشت، ولى در عمل نوعى تسلیم را ارائه داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها