|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| سیزدهم اسفند

ماجرای کاندیداتوری خاتمی برای انتخابات، پیشنهاد اصلاح‌طلبان و مخالفت کرباسچی

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی روز سیزدهم از جلسه مجمع و همچنین ملاقاتی با حسین مرعشی در مورد انتخابات و تصمیم خاتمی در این مورد روایتی دارد. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

ماجرای کاندیداتوری خاتمی برای انتخابات، پیشنهاد اصلاح‌طلبان و مخالفت کرباسچی

کمیسیون زیربنایی [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت؛ با تصویب دو بند دیگر از سیاست‌های کلی شهرسازی. به آقای [مهدی] رحمتی، از مسئولان سازمان برنامه [و بودجه] گفتم که به برادرش [محمد رحمتی] که مدیرعامل شرکت راه آهن است، بگوید مشکل قطار داخل منطقه ویژه سرخس را رفع کنند. عصر، آقای [مجید] بیزمارک سفیر جدیدمان در غنا، برای مشورت آمد. گفتم، به ادله انسانی، اسلامی و سیاسی، ما باید توجه بیشتری به قاره آفریقا داشته باشیم. گفت، بنا است، دانشکده علوم دینی در آگرا، مرکز غنا، از سوی دفتر رهبری تأسیس شود.

مدیران جشنواره شیخ طوسی، از مرکز جهانی اهل بیت قم آمدند و برنامه تحقیقات و مسابقه مقاله و کتاب بین طلاب خارجی مقیم حوزه را گفتند و خواستار حضور در جشنواره شدند و از کمبود امکانات حوزه و ضرورت کمک بیشتر نظام به حوزهها گفتند.

آقایان حسین مرعشی [نماینده کرمان] و علی هاشمی- اخویزاده- [نماینده رفسنجان]، آمدند. خواستند، بفهمند که سیاست نظام در مورد انتخابات [ریاستجمهوری 1380] و آقای [سیدمحمد] خاتمی چیست. گفتم، مخالفتی با نامزدشدن ایشان نمی‌بینم. گفتند، نظر حزب مشارکت این است که آقای خاتمی، باید امتیاز بگیرد و بدون امتیاز نامزد نشود و اگر امتیاز ندهند، باید برای نظام هزینه داشته باشد. گفتند، امروز شورای راهبردی دوم خرداد، جلسه داشتند و آقای [غلامحسین] کرباسچی [دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی]، با نامزد شدن آقای خاتمی، مخالفت کرده و گفته این وضع به ضرر انقلاب است. کشور که دچار مشکل شده و بدتر می‌شود. گفتند، هنوز آقای خاتمی تصمیم نگرفته و در سفر کرمان، اسمی از رهبری نبرده؛ با اینکه در کرمان و رفسنجان، از شما تعریف کرده و گویا از رهبری گله‌مند است و رهبری، در ملاقات هیئت رئیسه مجلس، به آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس]، اعتراض کرده‌اند که چرا به صداوسیما، به خاطر برخورد با آلمان در سفر رئیس پارلمان آلمان، اعتراض کرده و آقای کروبی، رنجیده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها