|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| دوازدهم اسفند

سازمان مجاهدین در لیست تروریستی انگلیس/ تحکیم وحدت برای حمله به هاشمی پول گرفته‌بود؟

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی روز دوازدهم اسفند از روزمرگی‌ها و اخبار نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

سازمان مجاهدین در لیست تروریستی انگلیس/ تحکیم وحدت برای حمله به هاشمی پول گرفته‌بود؟

در منزل بودم؛ با استراحت و مطالعه کارهای عقب مانده در ایام سفر. در بعضی نمازجمعه‌ها، منجمله خرم‌آباد، انتقاد شده از اینکه دفتر تحکیم وحدت، برای سمپاشی علیه هاشمی، پول گرفته است. در نمازجمعه تهران، جمعی از حزب‌اللهی‌ها راهپیمایی‌ کرده‌اند و علیه سیاست‌های فرهنگی دولت، شعار داده‌اند.

دولت انگلیس، 21 گروه را جزو تروریست‌ها شناخته، منجمله منافقان [سازمان مجاهدین خلق] و اکثر آن گروه‌ها، از سازمان‌های مبارز اسلامی هستند؛ منجمله بخشی از حماس و بخشی از حزب‌الله لبنان. در پاکستان، پس از اعدام حقنواز قاتل شهید [صادق] گنجی، سپاه صحابه دست به اقدامات وسیع تروریستی علیه شیعه زده است و ناامنی و هرج و مرج زیاد شده است.

مخالفان و خارجی‌ها، بیشتر روی نقاط تُند و تهدیدآمیز صحبت‌های رهبری در دانشگاه تکیه می‌کنند. اوضاع فلسطین و مناطق اشغالی رو به وخامت می‌رود. با دکتر سعید [لاهوتی، همسر فاطی]، دربارۀ امور خانوادگی مذاکره کردم. شب، محسن آمد و گزارشی از وضع پسته کاری قم و جاده ساوه و وضع موزه رفسنجان داد. در مورد تصمیم وزارت کشور برای خرید واگن‌های متروی مشهد از غربی‌ها هم توضیحاتی ارائه داد.

[یاسر] عرفات [رئیس دولت خودگردان فلسطین]، گفته است که پس از شروع انتفاضه مسجدالاقصی، 504 نفر از فلسطینی‌ها شهید و 22 هزار نفر مجروح شده‌اند. بعد از مسئله [شیوع بیماری] جنون گاوی در اروپا که هنوز هم ادامه دارد، اکنون مشکل تب برفکی دام‌ها، مسئله‌ساز شده و این بار هم مسئله از انگلستان شروع و گوشت در این کشور کمیاب شده است. در ایران هم این مسئله سابقه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها