|

وکیل نتانیاهو استعفا کرد

وکیل شخصی بنیامین نتانیاهو در مهمترین پرونده فساد وی موسوم به پرونده ۴۰۰۰، استعفا کرد.

وکیل نتانیاهو استعفا کرد

به گزارش شبکه شرق، با قرارگرفتن کابینه اسرائیل در سراشیبی سقوط، وکیل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در مهمترین پرونده فساد وی استعفا کرد.

«بوآز بن زور» وکیل شخصی بنیامین نتانیاهو در مهمترین پرونده فساد وی موسوم به پرونده ۴۰۰۰، استعفا کرد.

قرار است «آمیت حداد» وکیل نتانیاهو در پرونده های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ مسئولیت دفاع از وی در پرونده ۴۰۰۰ را نیز به عهده بگیرد.

لایحه جنجالی تغییرات قضائی از جمله مسائلی بود که باعث اختلاف بین بن زور و نتانیاهو شد. این وکیل پیشتر و در زمان طرح این لایحه تهدید به استعفا کرده بود.

افیر سوفیر، وزیر مهاجرت و ادغام رژیم اسراییل اعلام کرد که جنگ علیه غزه احتمال دارد تا ۲ سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۲۶ ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، بعد از شروع عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، لایحه تغییرات قضائی مسکوت ماند اما آرامش به سرزمین های اشغالی برنگشت و معترضان، کماکان به اعتراض علیه کابینه نتانیاهو ادامه دادند.

معترضان، مطرح شدن لایحه تغییرات قضائی از سوی کابینه نتانیاهو و شکاف و دو دستگی در درون توده اسراییلی در اثر آن را زمینه ساز شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی اعلام کرده و خواستار استعفای نخست وزیر و محاکمه وی هستند.

فشار توده اسراییلی‌ها برای عزل نتانیاهو باعث شده بسیاری از متحدان سیاسی وی نیز دنبال فاصله گرفتن از وی باشند. اخیرا تعدادی از اعضای حزب لیکود خواستار عزل وی از رهبری حزب شدند تا بتوانند در انتخابات آینده کنست (پارلمان)، رای لازم برای تشکیل کابینه را کسب کنند.

فرار از نتانیاهو به هم حزبی های وی محدود نمی شود و حسابدار دفتر وی نیز در اعتراض به هزینه بودجه عمومی برای تعمیر ویلای شخصی نخست وزیر استعفا کرد.

نتانیاهو با سه پرونده بزرگ کلاهبرداری و رشوه خواری روبرو است که در رسانه ها به پرونده های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ هزار مشهور شده است. پیش از این چند جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده ها برگزار شده بود اما تنها موضوعی که اکنون مانع از محاکمه نتانیاهو شده است، مصونیت سیاسی وی به عنوان نخست وزیر است.

بسیاری از کارشناسان، تلاش نتانیاهو برای تداوم جنگ علیه غزه و گسترش آن به کل منطقه را بازتاب موقعیت سیاسی وی می دانند زیرا با اتمام جنگ، وی باید برای پرونده های فساد و در عین حال، شکست از مقاومت فلسطین، محاکمه شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها