|

رضایی: آماده ائتلاف‌های بزرگ با کشورهای منطقه‌ هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران ما مایل به حل اختلافات با کشورهای منطقه از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی است، گفت «ما آماده ائتلاف‌های بزرگ با همه کشورهای منطقه از جمله عربستان و مصر هستیم».

رضایی: آماده
ائتلاف‌های بزرگ با کشورهای منطقه‌ هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران ما مایل به حل اختلافات با کشورهای منطقه از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی است، گفت «ما آماده ائتلاف‌های بزرگ با همه کشورهای منطقه از جمله عربستان و مصر هستیم». به گزارش ایسنا، «محسن رضایی» دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری الجزیره به تبیین وضعیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌‌جمهوری اسلامی ایران و همچنین تحلیل وضعیت منطقه غرب آسیا و چشم‌انداز ارتباط ایران با کشورهای منطقه پرداخت. او در پاسخ به سؤال خبرنگار الجزیره که با بیان اینکه برخی به نفوذ ایران در منطقه منتقدند، پرسید: این نفوذ چه نقشی در امنیت ملی و منطقه‌ای ایران دارد؟، با بیان اینکه نقش منطقه‌ای ایران به نفع منطقه و مسلمانان است، افزود: حضور ما در منطقه فتنه بزرگ داعش را دفع کرد و همچنین از توسعه‌طلبی و تمامیت‌طلبی رژیم صهیونیستی در منطقه جلوگیری کرده است و بنابراین حضور منطقه‌ای ایران عامل صلح و امنیت و برادری است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران در قالب این نفوذ آماده همکاری و گفت‌وگو با کشورهای عربی منطقه است، بیان داشت: آماده ائتلاف‌های بزرگ با همه کشورهای منطقه از جمله عربستان و مصر هستیم. رضایی در پاسخ به این سؤال که در مورد بعضی اختلافات در خلیج فارس چه نظری دارید، اظهار داشت: ما مایل به حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی هستیم. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار الجزیره مبنی بر چشم‌انداز ارتباط ایران با کشورهای عربستان، اردن، مصر و بحرین گفت: روابط با عربستان بسیار جدی، حقیقی و برادرانه است و هر دو کشور مجدانه بر ادامه این رابطه تأکید دارند، همچنین در مورد ارتباط با اردن به همت شهید امیرعبداللهیان پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم و در مورد مصر هم حضور وزیر خارجه این کشور پس از ۴۵ سال، گام خوب و مثبتی بود و یخ‌های روابط بین دو کشور در حال آب‌شدن است و درخصوص بحرین هم از اظهارات پادشاه این کشور و درخواست وی مبنی بر احیای روابط استقبال می‌کنیم.

نگاه به شرق به معنی بسته‌شدن درهای ارتباط با غرب نیست

خبرنگار الجزیره با اشاره به نگاه ویژه دولت رئیس‌جمهور فقید به سمت شرق پرسید: اکنون با توجه به بالارفتن سطح تنش‌ها بین روسیه و غرب و تهدیدهای طرفین علیه یکدیگر، موضع ایران دراین‌باره چیست؟ محسن رضایی با بیان اینکه با هرگونه جنگ‌طلبی و توسعه‌طلبی مخالفیم افزود: معتقدیم صلح و امنیت و پایان‌بخشی به مناقشات باید از راه مذاکره و دیپلماسی و بدون جنگ و منازعه برقرار شود. وی ادامه داد: درهای بسته‌شده ارتباط با شرق در زمان شاهنشاهی، اکنون باز شده که به معنی بسته‌شدن درهای ارتباط با غرب نیست و ایران آماده تعامل با تمام کشورهای جهان است و از گفت‌وگو استقبال می‌کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال خبرنگار الجزیره مبنی بر اینکه ایران تمایل به پیروزی کدام کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا دارد، بیان داشت: برای ما فرقی ندارد که کدام نامزد پیروز شود اما آنچه مطرح است این است که هر کدام از گزینه‌ها که سر کار آید باید به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران پایان بخشیده و به تعهد آمریکا ذیل برجام عمل کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها