|

همه چیز درباره هواپیمایی قشم ایر

در میان تمام ایرلاین‌های داخلی، قشم ایر یکی از جوان‌ترین شرکت‌های هواپیمایی محسوب می‌شود. این ایرلاین از جمله بهترین شرکت‌های هواپیمایی در کشور است که تاکنون با شعار ایمنی و آسایش در پرواز مشغول به فعالیت است. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی کامل قشم ایر و امکانات و خدمات آن بپردازیم.

همه چیز درباره هواپیمایی قشم ایر

هواپیمایی قشم ایر

 

معرفی هواپیمایی قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر در ابتدا با اجاره هواپیما و با نام فراز قشم در سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرده و توسط بخش خصوصی اداره می‌شد. اما از سال 1391 رسما فعالیت پروازی خود را زیر نظر شرکت نفت ادامه داد. در حال حاضر هواپیمایی قشم ایر از جمله شرکت‌های هواپیمایی دولتی در ایران است.

 

مسیرهای پروازی قشم ایر

 

شرکت هواپیمایی قشم ایر از ابتدای فعالیت خود، در مسیرهای داخلی و خارجی متنوعی پرواز داشته و تا امروز تعداد مسیرهای پروازی خود را نیز گسترش داده است. مسیرهای پروازی قشم ایر در داخل و خارج ایران را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

 

مسیرهای داخلی و خارجی هواپیمایی قشم ایر

پروازهای داخلی

تهران، اصفهان، قشم، کیش، مشهد، شیراز، اصفهان، ارومیه، تبریز، کرمانشاه، همدان، یزد، بوشهر، اهواز، سنندج، بندرعباس، گرگان، بندر چابهار، آبادان، جزیره ابوموسی، اهواز، کرمان، کرمانشاه، نوشهر، رشت، کیش، جزیره سیری، زاهدان، زنجان، اردبیل، مشهد، پارس آباد، بم، بندر ماهشهر،

پروازهای خارجی

دبی، وارنا، مسقط، ازمیر، ایروان، تفلیس، آلماتی، اسپارتا، بدروم، استانبول، لارناکا، سلیمانیه، نجف، دنیزلی، بخارست، بانکوک، بغداد

 

 

کلاس های پروازی هواپیمایی قشم ایر

 

در زمان خرید بلیط هواپیما قشم ایر، حتما به نوع کلاس پروازی نیز توجه کنید. در حال حاضر بلیط هواپیما قشم ایر در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس ارائه می‌شود. البته انتخاب کلاس پروازی فقط در پروازهای بین‌المللی امکان‌پذیر است. مسافران می‌توانند برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما به سایت‌های معتبر فروش بلیط نظیر قاصدک 24 مراجعه نمایند.

 

انتخاب کلاس پروازی در هواپیمایی قشم ایر فقط برای پروازهای بین‌المللی امکان‌پذیر است.

سسسسسسسسسسسسس

کلاس های پروازی هواپیمایی قشم ایر

 

امکانات و خدمات ایرلاین قشم ایر

 

هواپیمایی قشم ایر از امکانات و خدمات خوبی برای مسافران برخوردار است. برخی از مهم‌ترین خدمات این ایرلاین را در ادامه می‌بینید.

  • کادر مجرب هواپیمایی قشم ایر: یکی از مزایای سفر با هواپیماهای ایرلاین قشم ایر حضور کادر مجرب است. پرسنل این ایرلاین در طول مدت پرواز در تلاشند تا با بهترین خدمات از مسافران پذیرایی کنند.

  • امکانات خاص برای کهنسالان و معلولان: این ایرلاین برای مسافران کم‌توان، کهنسال و معلولان، امکانات خاصی را به منظور راحتی آنها در زمان پیاده شدن و سوارشدن به هواپیما فراهم کرده است.

  • غذاهای هواپیمایی قشم ایر برای بیماران: قشم ایر همچنین در منوی غذایی خود غذاهای رژیمی خاصی را برای بیماران دیابتی و... قرار داده است. با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری نیز همچنین از این خدمات و امکانات بهره‌مند خواهید شد.

 

قوانین و مقررات شرکت هواپیمایی قشم ایر

 

قوانین حمل بار، مقدار بار مجاز و همچنین قوانین پذیرش مسافر در ایرلاین‌های مختلف کمی از هم متفاوت است. در ادامه قوانین مربوط به هواپیمایی قشم ایر را بررسی کرده‌ایم.

 

قوانین حمل بار قشم ایر

 

قوانین حمل بار ایرلاین  قشم ایر دقیقا مطابق مواردی رعایت می‌شود که روی بلیط مسافران نوشته شده است. به منظور تامین امنیت در حین پرواز، ورود برخی وسایل و اجسام به هواپیماهای شرکت قشم ایر ممنوع است.

کالاهای ممنوعه داخل کابین هواپیما

 

  • ورود انواع اشیا تیز و برنده مانند چاقو، ناخن‌گیر، قیچی

  • وسایل تهدید افراد مانند شوکر، اسپری فلفل

  • لوازم یدکی

  • دخانیات

  • فندک و کبریت

  • اسلحه گرم و جنگ‌افزار

 

کالاهای ممنوعه داخل چمدان

 

  •  تجهیزات غواصی و سرنگ برای استفاده پزشکی

  • گازهای متراکم شده مانند سیلندر اکسیژن تنفسی

  • مواد خورنده مانند اسیدها و مواد قلیایی

  • مواد منفجره، مهمات، مواد آتش‌بازی و نور افشانی

  • مواد یا مایعات قابل اشتعال

  • مواد رادیواکتیو، کیف‌های دستی و یا چمدان‌های مجهز به سیستم‌های هشداردهنده

  • مواد اکسید کننده مانند پودر سفید کننده، پروکسیدها

  • سموم و مواد عفونی مانند حشره کش‌ها

  • مسافر مجاز است داروها و لوازم آرایشی به مقدار محدود در طی سفر حمل نماید؛ مانند اسپرهای مو، عطر و داروهای حاوی الکل .

نکته مهم: حمل بسیاری از این مواد بصورت محموله هوایی و در بسته‌بندی مناسب تحت مقررات بار امکان‌پذیر است.

 

قوانین میزان بار مجاز در پروازهای قشم ایر

 

میزان بار مجاز پروازهای داخلی و خارجی قشم ایر برای هر مسافر با توجه به کلاس پروازی درج شده روی بلیط متغیر است.

 

ببببببببببببببب

میزان بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی قشم ایر

 

قوانین پذیرش مسافر در هواپیمایی قشم ایر

 

  1. مسافران باید حتما برای سوار شدن به هواپیما، کارت شناسایی همراه خود داشته باشند.

  2. مسافران باید حتما نسخه چاپی و یا الکترونیکی بلیط را به مسئول کانتر پرواز ارائه دهند تا اجازه سوار شدن به هواپیما به آنها داده شود.

  3. مسافرانی که برای سفرهای داخلی از ایرلاین قشم ایر بلیط تهیه کرده‌اند؛ باید حتما دو ساعت قبل از پرواز و مسافران خارجی ۳ ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه حاضر باشند.

  4. در پروازهای داخلی 25 دقیقه و در پروازهای خارجی 60 دقیقه قبل از زمان پرواز باجه‌های پذیرش مسافر بسته می‌شوند.

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی مهمی را درباره امکانات، خدمات و قوانین هواپیمایی قشم ایر در اختیار شما قرار دهیم. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما قشم ایر می‌توانید به سایت معتبر قاصدک 24 مراجعه نمایید. قاصدک 24 دارای پشتیبانی 24 ساعته بعد از خرید بلیط است.

 

سوالات متداول در مورد هواپیمایی قشم ایر

 

1. میزان بار مجاز در پروازهای داخلی هواپیمایی قشم ایر چند کیلوگرم است؟ بار مجاز برای کودک و بزرگسال در پروازهای داخلی 20 کیلوگرم و برای نوزادان 10 کیلوگرم است.

2. میزان بار مجاز برای پروازهای بین‌المللی هواپیمایی قشم ایر چند کیلوگرم است؟ در کلاس‌های اکونومی و بیزینس به ترتیب 30 و 40 کیلوگرم است. بار مجاز کودکان نیز 10 کیلوگرم است.

3. مهم‌ترین خدمات مختلف قشم ایر برای مسافران چیست؟ امکانات خاص برای معلولان و کهنسالان، برخورداری از پرسنل آموزش دیده و منوی غذایی خاص برای بیماران.

4. مسافران قشم ایر چند دقیقه قبل از پرواز باید در فرودگاه آماده باشند؟ مسافران سفرهای داخلی قشم ایر، باید حتما دو ساعت قبل از پرواز و مسافران خارجی باید ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها