|

چرا درامد پزشکان در کشور ایتالیا جذاب است؟

درآمد پزشکان در ایتالیا چقدر است؟ پزشکی از جمله شغل های پرطرفدار در ایتالیا است ؛ اما برای کاریابی در کشور ایتالیا در زمینه پزشکی ، نخست می بایست به دنبال معادل سازی مدارک تحصیلی بود و مجوز کار بعنوان یک پزشک را اخذ نمود.

چرا درامد پزشکان در کشور ایتالیا جذاب است؟

درامد پزشکان در کشور ایتالیا

به طور کلی ؛ درامد پزشکان در کشور ایتالیا از جایگاه بالایی برخوردار بوده و از جمله مشاغل پر درآمد در این کشور به شمار می آید ، به طوری که متوسط حقوق ماهانه برای سایر مشاغل در ایتالیا ، 3650 یورو می باشد و متوسط حقوق پزشکان در این کشور به صورت ماهانه 8580 یورو است ؛ به عبارتی می توان گفت که ، درامد پزشکان در کشور ایتالیا در بازه حقوقی 3150 تا 14.500 یورو به عنوان حداقل و حداکثر میانگین در نظر گرفته می شود.

مشاغل در حوزه پزشکی

درآمد (ماهانه)

دستیار پیشرفته ی تغذیه

5270 یورو

متخصص آلرژی

7180 یورو

متخصص داخلی

12400 یورو

متخصص مغز و اعصاب

11000 یورو

روانشناس بالینی

11700 یورو

متخصص درمان های اصلاحی

6860 یورو

پزشک قانونی

9550 یورو

فیزیولوژیست ورزشی

9270 یورو

متخصص قلب و عروق

14500 یورو

چشم پزشک

7690 یورو

پزشک پوست

10900 یورو

پزشک عمومی

8120 یورو

 

بنابراین همانطور که اشاره شد تحصیل پزشکی در ایتالیا مزایای فراوانی دارد؛ بدین ترتیب ایتالیا می‌تواند یکی از گزینه های مناسب متقاضیان جهت تحصیل و کار باشد.

 

عوامل تاثیر گذار بر درآمد پزشکان در ایتالیا

تاثیر جنسیت: از نکات منفی کار در ایتالیا ، تاثیرگذاری جنسیت بر میزان حقوق هاست ؛ به طوری که یک پزشک زن انتظار دریافت حقوقی 6 درصد کمتر از حقوق مردان را از طریق موسسات باید داشته باشد ؛ لذا ، در صورت دریافت حقوقی برابر با 8790 یورو توسط یک پزشک مرد ، دستمزد یک پزشک زن معادل با 8320 یورو خواهد بود.

زندگی در شهرهای اقتصادی: برخی از شهرهای کشور ایتالیا از سطح اقتصادی بالایی برخوردارند ؛ لذا ، با سکونت در این شهرهای پر درآمد ، می توان از حقوق مناسبی برخوردار بود.

فعالیت در امور دولتی: متقاضیان فعالیت در زمینه پزشکی (به جز افرادی که قصد راه اندازی مطب شخصی دارند) ، می توانند کار خود را در موسسات دولتی در شهرهای اقتصادی آغاز کنند ؛ بدین ترتیب از 5 درصد حقوق بیش تر بهره خواهند برد.

اما دقت داشته باشید که با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا 2023 و تحصیل در رشته پزشکی نیز می توان وارد مشاغل پزشکی در کشور ایتالیا شد.

حقوق دندانپزشکان در ایتالیا

اگر قصد کار به عنوان دندانپزشک را در ایتالیا دارید ، می بایست انتظار حقوقی ماهانه در حدود 8730 یورو را داشته باشید که البته درآمدها از 4020 یورو (پایین ترین دستمزد) تا 13900 یورو (بیش ترین دستمزد) می تواند متغیر باشد ؛ دقت داشته باشید که متوسط حقوق ماهیانه ی ذکر شده شامل هزینه های مسکن ، حمل و نقل و دیگر مزایا نیز خواهد بود ؛ دستمزد دندانپزشکان نیز به مانند پزشکان به شدت متاثر از عواملی چون تجربه ، مهارت ، جنسیت و موقعیت مکانی می باشد.

 

روند رشد میانگین حقوق حقوق پزشکان در ایتالیا

به طور کلی ، بر طبق قانون روند رشد سالیانه میانگین حقوق ، تمامی کارکنان و کارمندان ، اعم از پزشکان و متخصصین فعال در حوزه پزشکی ، از افزایش حقوق به صورت سالیانه برخوردارند ؛ به طوری که روند رشد سالیانه میانگین حقوق ملی در ایتالیا به صورت هر 17 ماه 8 درصد می باشد و این در حالی است که این روند رشد میانگین حقوق سالیانه برای پزشکان ایتالیایی هر 16 ماه 12 درصد خواهد بود.

دقت داشته باشید که ، روند دریافت ویزای کار این کشور بسیار مشکل بوده و به راحتی ویزای کار کشور آلمان به دست نخواهد آمد ؛ اما یک وکیل مهاجرت به ایتالیا مهرآفرین می تواند راهنمای خوبی برای اخذ این ویزا باشد.

مزایا و پاداش های پزشکان در کشور ایتالیا

کارفرمایان ایتالیایی معمولا تمهیداتی را در نظر می گیرند که پزشکی در ایتالیا نیز از این قضیه مستثنی نیست ؛ لذا ، پزشکان در ایتالیا بر طبق عملکردشان ، واجد شرایط پاداش ها و مزایایی خواهند بود ؛ به طور کلی ، در حدود 80 درصد از پزشکان بیان نموده اند که از پاداش های نقدی بهره برده اند و پاداش هایی با نرخ 5 تا 9 درصد را در ایتالیا اخذ نموده اند.

روند رو به رشد میانگین درامد پزشکان در ایتالیا

افرادی که به فکر اشتغال در این حیطه هستند باید با میزان افزایش درامد پزشکان در کشور ایتالیا آشنایی کاملی داشته باشند؛ این مطلب می‌تواند در تصمیم گیری آنها موثر باشد. در پاسخ به این مطلب بایستی گفت که خوشبختانه میزان روند رشد حقوق و درامد در ایتالیا در حیطه پزشکی از میانگین کشوری در ایتالیا حدود 4 درصد بیشتر است که این مطلب رفاه نسبی را برای پزشکان به دنبال خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها