|

رزومه انگلیسی استاندارد برای مهاجرت چه ویژگی‌هایی دارد؟

جالب است بدانید طبق تحقیقات، اساتید و کارفرمایان خارجی، صرفاً 6 ثانیه برای بررسی رزومه‌های دریافتی، وقت می‌گذارند. شاید این موضوع، کمی ناعادلانه به نظر برسد؛ چراکه اکثر افراد، ساعت‌ها و روزها برای نوشتن یک رزومه کامل، وقت صرف می‌کنند.

رزومه انگلیسی استاندارد برای مهاجرت چه ویژگی‌هایی دارد؟

جالب است بدانید طبق تحقیقات، اساتید و کارفرمایان خارجی، صرفاً 6 ثانیه برای بررسی رزومه‌های دریافتی، وقت می‌گذارند. شاید این موضوع، کمی ناعادلانه به نظر برسد؛ چراکه اکثر افراد، ساعت‌ها و روزها برای نوشتن یک رزومه کامل، وقت صرف می‌کنند. این موضوع، اهمیت صحیح نگارش رزومه انگلیسی را برای مهاجرت، نشان می‌دهد. اما یک رزومه خوب، شامل چه بخش‌هایی است؟ چه نکاتی را باید در نگارش رزومه، رعایت کنیم تا در همان لحظات اول، موردتوجه افراد قرار گیرد؟ اگر این سؤالات در ذهن شما هم وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب، با ما همراه شوید؛ چراکه در ادامه، قصد داریم نکاتی برای نگارش رزومه انگلیسی استاندارد، ارائه دهیم.

 

تفاوت بین رزومه و سی وی (CV)

در ذهن بسیاری از افراد، این سؤال به وجود می‌آید که تفاوت بین رزومه و سی وی (CV) چیست؟! هنگام مطالعه شرایط مهاجرت برخی از مؤسسات یا دانشگاه‌ها، از شما درخواست ارائه سی وی (CV) و برخی دیگر، از شما درخواست رزومه می‌کنند.

  • در تمامی کشورهای اروپایی، مفهوم رزومه و سی وی، یکسان است. بنابراین، اگر مؤسسه‌ای اروپایی از شما درخواست ارائه CV داشت، باید همان رزومه را ارسال کنید.

  • در آمریکا، شرایط کمی متفاوت است. اگر برای مهاجرت به آمریکا اقدام کرده‌اید، باید بدانید که رزومه در این کشور، شامل یک صفحه از سابقه کاری شما به‌طور خلاصه است. این در حالی است که منظور از CV، درواقع تجربیات کاری، دانشگاهی و مقالات شما است.

  • معمولاً رزومه، مختصر است و نیاز به نگارش یک الی دو صفحه متن دارد. این در حالی است که برای نگارش CV، شما نیاز به تعداد صفحات بیشتری دارید.

  • رزومه، کاربرد بیشتری دارد و برای پیدا کردن شغل، مورداستفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که اکثراً از سی وی، برای پذیرش در دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

  • سی وی، حالت جامع‌تری داشته و مروری کلی بر روی سوابق تحصیلی و کاری شما دارد؛ به همین دلیل، طولانی‌‌تر بوده و در تعداد صفحات بیشتری نگارش می‌شود. این در حالی است که رزومه، کمی اختصاصی‌‌تر است و برای شغلی خاص، نگارش می‌شود.

انواع رزومه انگلیسی استاندارد

برای نگارش رزومه، باید به این نکته توجه داشته باشید که رزومه تحصیلی و کاری، ساختاری متفاوت از هم دارند. در ادامه، ساختار هر یک و تفاوت آن‌ها را شرح خواهیم داد.

نگارش رزومه کاری به زبان انگلیسی

اگر برای مهاجرت کاری، نیاز به نگارش رزومه دارید، باید مهارت‌های خود را خیلی خوب بیان کنید. برای بیان این موضوع، باید در قسمت درباره من، یک متن گویا و کامل از توانایی‌ها و سابقه کاری خود، ارائه دهید. نگارش رزومه کاری شما، باید حداکثر در دو صفحه، خلاصه شود.

نگارش رزومه تحصیلی

این نوع رزومه که بانام سی وی نیز شناخته می‌شود، بیشتر برای پذیرش در دانشگاه‌ها جهت تحصیل در مقاطع بالاتر، نگارش می‌شود. بنابراین، هیچ هدفی برای استخدام و یافتن شغل در نگارش رزومه تحصیلی، وجود ندارد. برای نگارش رزومه انگلیسی استاندارد، نیازی به درج تصویر نخواهید داشت. یکی دیگر از تفاوت‌های بین رزومه کاری و تحصیلی، ظاهر این دو رزومه است. رزومه تحصیلی، باید حالت کاملاً رسمی داشته باشد و در تم رنگی سیاه‌وسفید، طراحی شود. برخلاف رزومه کاری، می‌توان رزومه تحصیلی را تا 5 صفحه نیز بسط دارد. در رزومه تحصیلی، باید به دستاوردهای علمی و پژوهشی فرد، اشاره شود.

اگر به دنبال مهاجرت کاری یا تحصیلی هستید، می‌توانید به مؤسسه مهاجرتی کارت سبز، مراجعه کنید. این مؤسسه می‌تواند مسیر مهاجرتی شما را بسیار ساده و آسان سازد؛ چراکه در این زمینه، سابقه سال‌ها فعالیت را دارد. برای این منظور، کافی است به وب‌سایت این مجموعه، به نشانی اینترنتی http://cartesabz.net/، مراجعه کنید.

ساختار رزومه انگلیسی

برای نگارش رزومه انگلیسی استاندارد، باید بخش‌های مختلفی را در نظر بگیرید. این بخش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • درباره من

  • راه‌های ارتباطی و اطلاعات تماس

  • سوابق تحصیلی

  • سوابق کاری

  • دستاوردها و افتخارات

  • مهارت‌ها

  • تسلط به زبان‌های گوناگون

گاهی، افراد برای نگارش رزومه، از وب‌سایت‌های رزومه ساز استفاده می‌کنند. هرچند این وب‌سایت‌ها می‌توانند برای ایده گرفتن، فضای خوبی را فراهم کنند اما کیفیت قابل‌قبولی را ارائه نمی‌دهند. برای برخورداری از یک رزومه انگلیسی مناسب، باید حتماً با یک مشاور در این زمینه، مشورت کنید. مشاوران وب‌سایت کارت سبز، می‌توانند شما را در این زمینه همراهی کنند. این مجموعه، یکی از بهترین مؤسسه‌های مهاجراتی حال حاضر در ایران است که می‌تواند شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف را برای شما فراهم کند.

شرایط استفاده از تصویر در رزومه

استفاده از تصویر در رزومه انگلیسی استاندارد، کاملاً به سلیقه شما وابسته است. اگر می‌خواهید درباره این موضوع، بیشتر مطمئن شوید، از فردی که در شرکت موردنظر شما مشغول به‌کار است، سؤال کنید. با پرس‌وجو کردن می‌توانید راحت‌‌تر به این نتیجه برسید که از تصویر استفاده کنید یا خیر؟!

چه تصویری برای رزومه مناسب است؟

در گام اول، به این نکته توجه کنید که رزومه انگلیسی را برای چه شغلی آماده کرده‌اید؟ اگر شغل موردنظر شما رسمی است، باید حتماً تصویر رسمی مناسبی را برای رزومه خود، انتخاب کنید. بهتر است این تصویر، تصویر رنگی با پشت زمینه ساده باشد. به آراستگی و مرتب بودن لباس و ظاهر خود، توجه داشته باشید و ترجیحاً عکسی باکیفیت بالا را برای رزومه، انتخاب کنید. تصویر نباید خیلی تار باشد و همچنین، بانوان بهتر است آرایش غلیظی در تصویر مربوطه نداشته باشند. علاوه بر این، بهتر است در رزومه انگلیسی استاندارد، از لباس رسمی و پوشیده استفاده کنید؛ زیرا وجهه بهتری از شما در یک حالت رسمی را نشان می‌دهد.

کلام آخر

اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی یا کاری هستید، حتماً به یک رزومه انگلیسی مناسب، احتیاج خواهید داشت. یک رزومه انگلیسی، اگر خوب نگارش شود، می‌تواند مسیر مهاجرت شما را بسیار آسان کند. در این مطلب، راجع به نگارش رزومه انگلیسی صحبت کردیم. بامطالعه این مقاله، می‌توانید با ساختار یک رزومه انگلیسی آشنا شده و یک رزومه خوب، نگارش کنید. برای مهاجرت آسان‌‌تر به کشورهای مطرح دنیا، می‌توانید از خدمات مؤسسه کارت سبز استفاده نمایید. این مؤسسه مهاجرتی، می‌تواند انواع ویزای تحصیلی، کاری، ازدواج و... را برای متقاضیان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اخذ کند. علاوه بر این، مؤسسه کارت سبز، با بررسی رزومه شما می‌تواند پیشنهادهای خوبی برای مهاجرت ارائه کند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها